Akaryakıt alımı sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar

  • Motorun durduğunun ve cep telefonunun kapalı olduğunun kontrolüne, 
  • Depo kapağının araç üzerinde değil, pompa üzerinde olduğunun kontrolüne, 
  • Araç pompaya yanaştıktan sonra doğru ürün tabancasının araca ürün verdiğinin kontrolüne, 
  • Pompanın istenilen kadar akaryakıt verdiğinin sayaç üzerinden kontrolüne, 
  • İstasyonlarda uyulması gereken emniyet kurallarına uyulup, uyulmadığına, 
  • İstasyonlarda servis ve kalite anlayışında görülen aksaklıkların Shell Perakende Satışlar Müşteri Hizmetlerine bildirilmesine, 
  • Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde, slip üzerinde bulunan rakamın doğruluğuna,

dikkat edilmelidir.

Merak Ettikleriniz

  • Pompalardan Hava Basmak!

    Halk arasında hava basmak diye tabir edilen ve tüketiciye daha az yakıt vermekle sonuçlanan operasyon teknik manada mümkün değildir. Çünkü pompa emişi sürekli olarak sıvının içerisindedir, ayrıca pompaların içinde bulunan seperatörler sisteme havanın karışması halinde havayı akaryakıttan ayırarak böyle bir olasılığı engeller.

    Ayrıca Gezici Kalite Kontrol laboratuvarları da pompalarda hassas dolum testi yaparak, gerektiğinde pompaların kalibrasyonun yapılması da dahil her türlü tedbirin düzenli olarak alınmasına yardımcı olur.

  • Sulu benzin satmak!

    Benzin bir hidrokarbon olup, inorganik bir malzeme olan su ile asla karışmaz ve bilinçli olarak karıştırılmaya çalışılsa dahi, su deponun dibinde birikir. Depodaki şikayet edilen suyun kaynağı ağırlıklı olarak havadır. Havanın içerisindeki nem nefeslenme kanalı ile akaryakıt depolarına girmekte ve yoğunlaşarak dipte birikmektedir.

    Bu suyu bertaraf etmek için akaryakıt istasyonlarının günlük, araç kullanıcılarının ise servislerinin belirlediği aralıklarla tank ve depo dibi temizliği yapmaları gerekmektedir. Shell Gezici Kalite Kontrol laboratuvarları, gittikleri her istasyonumuzda özel kimyasallar ile depo içerisindeki su varlığını kontrol etmekte ve gerekli tedbirler için istasyon işleticilerine bilgi vermektedirler.

Yukarıdaki bilgiler teknik içerikli olduğundan daha detaylı bilgi için Müşteri Hizmetleri biriminden bilgi alabilirsiniz.

Aracın Arızalanması

Arabanızda ters giden bir şeyin olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz?

Kontrol panelindeki ışıklara göz atmanız yapılacak ilk şeydir. Orada ışığı yanan benzin, motor, yağ veya diğer önemli uyarılar, sizi bir şeyin ters gittiğinden haberdar edecektir.

Arabanın kullanım kılavuzunu okuyup, bu ışıkların ne anlama geldiğini öğrenip, tehlikeli durumu öğrenmeniz gerekmektedir. Ama kontrol paneli size her zaman neyin ters gittiğini söyleyemeye bilir. Örneğin, aracınız yolculuk sırasında birden bire sallanmaya, savrulmaya başlayabilir. Böyle durumlarda panik yapmadan yavaşça aracı yolun sağ tarafına çekmek gerekir. Bunun sebebi lastiğinizin inik veya patlak olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu genel olayların dışında, her zaman arabadan gelen koku , ses ve dokunuş tersliklerine karşı duyarlı olmalısınız.

Arabanızda bir problem olduğu zaman olduğunuz yerde kalmalı mısınız yoksa devam mı etmelisiniz?

Bu tamamıyla problemin tabiatına bağlıdır. Ciddi problemlerde yolun sağ tarafına, emniyet şeridine geçmek gerekmektedir. Daha az acil durumlardaysa dikkatli bir şekilde servise sürmek en iyisidir.

Bir problem olduğunda nasıl en güvenli şekilde sağa çekersiniz?

Bir problem olduğunda teybinizi kapatın ve çocuklardan veya arkadaşlarınızdan sessiz olmalarını rica edin. Hızınızı azaltın ve yol durumuna göz atın. Flaşör yerine sinyalinizi kullanın böylece diğer sürücüler sağa gitme niyetinde olduğunuzu anlayabilsin. Sağa çektikten sonra da dikkati elden bırakmamanız gerekir. Tamamıyla durduğunuzda flaşörlerinizi yakıp probleme göz atın.

Tekerleğiniz patladığında ne yapmalısınız?

Panik yapmadan yavaşça yolun emniyet şeridine sürün. Eğer güvenliği olmayan veya yoğun bir karayolundaysanız tekerleği değiştirmeye kalkışmayın ve daha güvenli bir yere sürün. Bu, belki sizin jantınıza zarar verebilir ama böylece, hayatınızı riske atmamış olursunuz. Uyarı işaretinizi yeterli görüş mesafesini ayarlayarak yola koyun, flaşörlerinizi yakın ve kullanım kılavuzundan tekerlek değişimini okuyarak uygulayın.

Bir sorun olduğu zaman yardım beklerken arabada durmak daha mı emniyetli?

Bir sorun olduğunda, eğer mobil telefonunuz varsa, yol yardımı veya arkadaşınızdan yardım isteyin. Ama, telefonunuzun kapsama alanı dışında olması veya telefonunuzun olmaması gibi hallerde, yanınızdan geçen araçlardan yardım etmelerini isteyebilirsiniz. Yardım gelene kadar, eğer motordan duman çıkması veya elektrik kontağı söz konusu değilse, arabada kapılarınız kilitli ve camlarınız kapalı bir şekilde beklemek daha iyi.

Sabırlı olun ve yardımı bekleyin, Emniyet kemeriniz üzerinizde kalsın. Çünkü arkanızdan bir araç dikkatsizce gelebilir. Motordan duman çıkması gibi durumlarda ise, aracın içinde kalmak tehlikeli olabilir.

Kendi kendinize yapabileceğiniz tamirler söz konusu mu?

Günümüz teknolojisinde sorunlar ancak profesyonel tamirciler tarafından ve modern cihazlarla gerçekleştiriliyor. Ama sizin yapabileceğiniz ufak tefek tamirler olabilir.

Mesela yağ ekleyebilir, lastik değiştirebilir, radyatör ve cam suyu koyabilirsiniz. (NOT: Radyatörün kapağını motor soğumadan açmayın, aşırı basınçtan, yanıklara yol açacak kadar sıcak olacaktır. Dolayısıyla, motorun soğumasını bekleyin.)

Bir arızayı önceden önlemek için ne yapmalısınız?

Her zaman için şunları kontrol etmeniz gerekir;

  • Lastik havaları 
  • Sinyaller, farlar,flaşörler 
  • Uyarı lambaları

Aynı zamanda düzenli olarak

  • Aracın yağını değiştirmek 
  • Aracın lastiklerini kontrol etmek, zamanı geldiğinde değiştirmek. 
  • Hava filtresinin temizliğini kontrol etmek, kirlendiyse değiştirmek. 
  • Fren balatalarının kontrolü, cam suyu kontrolü, radyatör kontrolü, vites kontrolü 
  • Egzoz sisteminin gözden geçirilmesi 
  • Ve uzun yolculuklar öncesinde, bütün arabanın sıvılarını kontrolden geçirmek ve eksiklikleri gidermek gerekir.

Arabanın torpidosunda neler bulundurmanız önerilir?

  • Açık renk bir mendil veya kumaş parçası 
  • Acil durumlarda arayacağınız insanların telefon numaraları 
  • Kalem, kağıt 
  • El feneri, ekstra bataryaları 
  • Ruhsat 
  • Sigorta dokümanları 
  • Yaşam sigortası kartı

Kamyonunuzda neler bulundurmanız önerilir?

  • Yangın söndürücü 
  • Reflektör görevini yapacak parçalar (örn. kedi gözü ) 
  • Kriko, İngiliz anahtarı ..vb. 
  • Yedek lastik (ara sıra sağlamlığını mutlaka kontrol edin) 
  • Paketi kolay açılabilir ve kolay yenebilir yiyecekler 
  • İlk yardım takımı 
  • El feneri ve ekstra bataryalar 
  • İçme suyu 
  • Battaniye 
  • Yağmurluk veya şemsiye 
  • Harici akü şarj kablosu

Soğuk havada yolculuk yaparken nelere ihtiyaç duyarsınız?

Soğuk havalar için mutlaka hazırlıklı olun, aracınıza ekstra eldiven, şapka, battaniye. Ayrıca, yanınızda mutlaka zincir bulundurun. Eğer yoksa, yanınıza tuz veya kum alın. Zincir takmayı daha önceden deneyin. Böylece zor durumda kaldığınızda onları nasıl kullanacağınızı biliyor olursunuz.

Akünüz bittiğinde harici akü şarj kablosunu nasıl çalıştırabilirsiniz?

Güvenli bir kullanım için şu adımları izleyin.

  • Araçları, kabloları en rahat kullanacağınız kadar yaklaştırın, fakat araçları birbirine değdirmeyin.
  • Şarj kablolarını tutarken uçlarının birbirlerine değmemesine dikkat edin. Kırmızı kablonun bir ucunu biten bataryanın pozitif ucuna, diğer ucunu ise, sağlam bataryanın pozitif ucuna bağlayın.
  • Siyah kablonun bir ucunu sağlam bataryanın negatif ucuna, diğer ucunu bir başka sabit metal motor cıvata parçasına bağlayın. Uyarı: Siyah kablonun negatif ucunun biten bataryaya bağlanması patlamaya sebep olabilir.
  • Kablonun, motorun hareket eden parçalarına değmediğinden emin olun.
  • Sağlam bataryanın bulunduğu aracı düşük devirde çalıştırın.
  • Bitmiş bataryanın olduğu arabayı boşta çalıştırın.
  • Kabloları sırasıyla yerinden çıkarın. İlk önce siyah kabloyu sıradan metal parçasından, daha sonra diğer ucunu da sağlam bataryalı arabadan çıkarın.
  • Tam olarak şarj olmasını sağlamak için, en az yarım saat, motorun çalışması gerekmektedir. Bu süre kullanım zamanını da içine alıyor.
  • Aracınızı geçici olarak çalıştırdıktan sonra en kısa zamanda, neden bataryanızın (akünüzün) bittiğini anlamak için teknik servise başvurun!

Hakkımızda Daha Fazlası

Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sürecimiz

Müşteri Hizmetleri çalışanlarımız “Birincil Öncelik Müşteri” bakış açısıyla geribildirim ve şikayetleri ele almaktadır.

Kalite Zinciri

Sizlere daima daha iyisini, daha kalitelisini sunmak için çalışıyoruz!