Shell kelimesi ilk olarak 1891'de, Marcus Samuel and Company tarafından Uzak Doğu'ya sevk edilen gazyağının ticari markası olarak görüldü. Bu küçük Londra işletmesi başlangıçta antika eşyalar, doğu kökenli ve merak uyandıran deniz kabukları üzerineydi. Bunlar o kadar popüler hale geldi ki – Viktoryenler bunları özellikle hediye kutularını dekore etmek için kullandılar –kısa zamanda şirketin Uzak Doğu ile kârlı bir ithalat-ihracat işinin temelini oluşturdu.

Bu kelime, 1897'de Samuel'in Shell Transport and Trading Company'yi kurmasıyla kurumsal statü kazandı. 1901'deki ilk logo bir midye kabuğuydu fakat 1904'e gelindiğinde kurum ve marka adını görsel olarak temsil etmesi için deniz kabuğu veya istiridye amblemi kullanıldı.

Royal Dutch Petroleum Company ile Shell Transport and Trading 1907'de birleştiğinde ikincisinin marka adı ve sembolü (Shell ve istiridye) yeni Royal Dutch Shell Grubu'nun kısa adı ve amblemi halini aldı. Ve 2022 yılı itibariyle Royal Dutch Shell, isim değişikliğine gidilerek Shell ismiyle devam etme kararı aldı.

Shell ambleminin biçimi, grafik tasarımındaki eğilimlere paralel olarak yıllar içinde kademeli olarak değişti. Bugünkü amblem 1971'de kullanılmaya başlandı. Otuz yıl sonra dahi dünyanın en çok tanınan sembollerinden biri olarak zamana meydan okuyor.

Shell Müziği

20. yüzyılın başlarından bu yana Shell, görsel ve işitsel iletişiminde müziği kullanmıştır ki buna şarkıcı Bing Crosby ve Sammy Davis Jr. ile yapılan iş birlikleri de dâhildir. Britanyalı film ve TV müziği bestecisi Tom Howe ile birlikte çalıştık; enerjide sürdürülebilir bir gelecek inşa etmeye yardımcı olmak için yenilenen, modern bir şirket olarak Shell markasının değerlerini ve enerjisini yakalayan sesli bir imza olan “Shell Müziği”ni 2015'te kamuya duyurduk.

Shell Müziği, üç dakikalık bir orkestra bestesi ve farklı müzik türlerinde ve stillerinde 50'den fazla çeşitlemeli bir süit oldu. Her biri, sert vuruşlu elektro gitardan Tayland ve Türkiye uyarlamalarına kadar birçok tarzda ifade edilebilecek temel bir melodiye dayanıyor. En kısa ifadesiyle, örneğin Shell filminin sonundaki İstiridye logosuna eşlik eden iki saniyelik bir tanıtım melodisi (mnemonic). Zaman içerisinde Shell müziğinin de logomuz gibi hemen tanınabilir olmasını istiyoruz. 

2-saniyelik tanıtım melodisini (mnemonic) dinleyin

Shell Müziğinin nasıl yapıldığına dair kısa filmi izleyin

#makethefuture girişimi

#makethefuture girişimimizle dünyanın her yerinden insanlara cesur bir soru soruyoruz: fikirleriniz dünyanın enerji zorluklarına çözüm getirmeye katkıda bulunabilseydi?

Girişimin amacı, insanların bilimsel dehasını ve yaratıcı ruhunu keşfetmek ve inovasyon odaklı programlarımıza katılmaları için onlara ilham vermektir. Örneğin öğrenciyseler Shell Ideas360 ve Shell Eco-marathon'a, genç işletmecilerse Shell LiveWIRE'a, deneyimli yenilikçilerse de Shell GameChanger'a katılabilirler.

Artık dünya, enerji zorluklarıyla başa çıkabilmek için daha önce olmadığı kadar bilim insanına, teknoloji uzmanına, mühendise ve matematikçiye ihtiyaç duyuyor.

Hakkımızda Daha Fazlası

Biz kimiz?

İşimiz, çalışanlarımız ve daha fazla sayıda daha temiz enerji çözümleriyle ilerlemeye birlikte güç vermek için nasıl çalıştığımız hakkında bilgi edinin.

İş Kollarımız

Faaliyetlerimiz içerisinde en büyük payı akaryakıt ve madeni yağ işlerimiz oluşturmaktadır. Shell&Turcas Petrol A.Ş. bünyesinde 1000’i aşan geniş istasyon ağı ile her gün 1 milyondan fazla misafirimize hizmet sunuyoruz. Geniş ürün ve hizmet portföyümüz ile istasyonlarımızı ziyaret eden misafirlerimizin farklılaşan ihtiyaçlarına cevap veriyor, onları en iyi şekilde ağırlıyoruz.

İlginizi çekebilecek konular

Enerjinin geleceği

Dünyanın artan nüfusuna daha çok miktarda ve daha temiz enerji sunmak için teknik bilgimizi, teknolojimizi ve inovasyon yapma kapasitemizi kullanıyoruz.

Make the future

#makethefuture girişimimizle herkese cesur bir soru soruyoruz: fikirleriniz dünyanın enerji zorluklarına çözüm getirmeye katkıda bulunabilseydi?