Jump menu

Main content |  back to top

Değerlerimiz

Değerlerimiz  en temel değerlerimiz olan dürüstlük, doğruluk ve insanlara saygı, Shell Genel İş İlkelerinin temelini oluşturur.

Türkiyedeki İş kollarımız

Shell, Türkiye pazarına 1923 yılında girdi.

Cumhuriyet ile yaşıt olan şirket, 90 yıl önce akaryakıt dağıtımı ile faaliyete başladığı Türkiye pazarında gerçekleştirdiği yatırımlarla bugün ülkenin önde gelen enerji gruplarından biri.

2006 yılında yeni bir yapılanmaya giden Shell, Turcas Petrol ile gerçekleşen birleşmeyle Petrol Ürünleri ve Madeni Yağlar Perakende ve Ticari Satışlar segmentlerini % 70 Shell, % 30 Turcas Petrol ortaklığında kurulan Shell & Turcas Petrol A.Ş. çatısı altında yapılandırdı. Shell & Turcas Petrol A.Ş.'nin faaliyet alanında "Perakende Satışlar”, “Madeni Yağlar” ve  “Rafineri ve Dağıtım” bulunmaktadır.

“Enerji ve Gaz”, “Arama ve Üretim”, “Havacılık Satışları”, “Kimya Satışları” ve  “Denizcilik Satışları” ise Türkiye’deki diğer Shell şirketlerinin ana faaliyet alanıdır.

Rakamlarla Shell Türkiye

Shell & Turcas: Türkiye, Shell Grubu’nun “downstream” (petrol ürünleri satış, pazarlama ve dağıtımı) segmentinde belirlediği  stratejik pazarlardan birini oluşturuyor.

Ortak girişim şirketi Shell & Turcas, 1000 istasyondan oluşan  perakende satış ağıyla, Türkiye’de hızlı bir büyüme ve parlak operasyonel sonuçlar elde etmekle kalmıyor, Shell’in dünyadaki en büyük üç istasyon ağından birini oluşturuyor.

Shell & Turcas, Perakende Satışlar (Ticari Akaryakıtlar, Ticari Filo & Otogaz), Madeni Yağlar ve İkmal/Dağıtım alanlarında faaliyet gösteriyor. 

•    Shell & Turcas’ın Türkiye genelinde kendi işlettiği yedi terminali (5 akaryakıt ve 2 LPG) ile altı adet de müşterek işletilen akaryakıt terminali olmak üzere toplam on üç adet depolama tesisi bulunuyor.

•    Shell Derince Tesisleri’nden 46 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.

•    72 ilde 1000 akaryakıt istasyonu

•    İstasyonlarda günlük ortalama hizmet verilen müşteri sayısı 500 bin

•    680 Shell AutoGas satış noktası

•    Shell Madeni Yağlar 6 yıldır pazar lideri (2012 sonu)

•    Sektörün en büyük filo yakıt yönetim sistemi Shell Taşıt Tanıma Sistemi’nde 500 bin kayıtlı araç (Shell Partner Card & euroShell Card dahil)

•    Sektörün en büyük sadakat programı Shell Club Smart 7 milyon kullanıcısıyla 11’inci yılında

•    Fortune 500 sıralamasında Türkiye’nin en büyük 7’nci şirketi (2011)

•    Capital 500 sıralamasında Türkiye’nin en büyük 6’ncı özel şirketi (2011)

•    10 kez Akaryakıt ve Madeni Yağ Sektörünün En Beğenilen Şirketi (Capital Dergisi)

•    Shell’in 65 ülkede 16 bin istasyonu arasında düzenlediği ‘Farkı Yaratan İnsandır’ programında 3 yıldır şampiyon;

       • 2009 Kayseri istasyonu Dünya Şampiyonu
       • 2010 Batman istasyonu Avrupa Şampiyonu
       • 2011 Antalya istasyonu Dünya Şampiyonu

Shell Enerji, doğal gaz operasyonlarının hacmini 250 milyon m3’den 2013 başında 1.1 milyar m3‘e çıkarttı.

Shell Kimya, aralarında ev eşyaları, deterjan, boya ve basım mürekkepleri de olmak üzere günlük hayatımızda kullandığımız pek çok alana ürün tedarik ediyor. 2012 yılında pazarın üç katı kadar, %9 oranında büyüdü.

Shell Denizcilik, Türkiye’nin 21 limanında ulusal ve uluslararası firmalara madeni yağ ve teknik hizmetler veriyor. Deniz Yağları alanında %32 pazar payıyla lider. 

Shell Havacılık, Türkiye’de 11 havalimanına hizmet veriyor, günde ortalama 60 uçağa yakıt ikmali gerçekleştiriyor, yılda yaklaşık 150 milyon litre yakıt satıyor. Tek yakıt sağlayıcısı olduğu Gazipaşa havaalanı büyümeye devam ediyor.

Shell Upstream Turkey,  TPAO ile ortak olarak,  Güneydoğu Anadolu bölgesinde, Karadeniz’in en batı kısmında ve Akdeniz açıklarında, yaklaşık 30 bin kilometrekarelik alanda 3 arama projesi yürütmektedir.

Shell enerji ve petrokimya şirketlerinden oluşan küresel bir gruptur. Genel merkezi Hollanda'nın Lahey şehrinde olan şirketimizin Yönetim Kurulu Başkanı Ben van Beurden'dır. Shell grubunun ana kuruluşu İngiltere ve Galler'de şirketleşmiş olan Royal Dutch Shell PLC'dir.

Stratejimiz; paydaşlarımıza rekabetçi bir getiri sağlamak ve küresel enerji ihtiyacını sorumlu bir şekilde karşılamak amacıyla, petrol ve gaz sektöründeki liderlik pozisyonumuzu güçlendirmektir.

‘Upstream’ iş kolumuzda, yeni petrol ile gaz rezervleri arıyor ve, teknolojimiz ve  uzmanlığımız ile kaynak sahiplerine katma değer sunduğumuz büyük projeler geliştiriyoruz.
‘Downstream’ iş kolumuzda ise mevcut varlıklarımızdan nakit akışının sürdürülmesi ve büyüyen pazarlarda çeşitli yatırımların yapılması konularına ağırlık veriyoruz.

Kurumsal internet sitemizden büyük projelerimiz ve stratejimiz hakkında daha fazla bilgi edinin (ingilizce)

Değerlerimiz  en temel değerlerimiz olan dürüstlük, doğruluk ve insanlara saygı, Shell Genel İş İlkelerinin temelini oluşturur.  

Rakamlarla dünyada Shell (2012 yılı için)

  •  ülkede faaliyet
  • : toplam çalışan
  • 50% : doğal gazın toplam üretimimiz içerisindeki payı
  • 19.6 milyon ton: satışı gerçekleştirilen LNG (sıvılaştırılmış doğal gaz) (2012)
  • 3.2  milyon: her gün ürettiğimiz gaz ve petrolün varil sayısı
  • 44,000 : dünyadaki Shell benzin istasyonu sayısı
  • >30: işlettiğimiz rafineri ve kimya tesisleri

Ticari Faaliyetler

  • Upstream petrol ve doğal gaz arar ve çıkarır.
  • Downstream ham petrolü rafine eder, tedarik eder, alıp satar ve tüm dünyaya yollar. Bunun yanında çeşitli ürünleri üretip pazarlar ve sanayi müşterileri için petrokimyasallarını üretir.
  • Projects & Technology (Projeler & Teknoloji) 
    Shell'in önemli projelerinin yürütülmesini idare eder. Bununla birlikte teknoloji çözümleri üretebilmek için araştırma ve yenilik faaliyetleri yürütür.


Finansal Performans
Son çeyrekteki sonuçlarımızı görmek için Yatırımcı Merkezimizi ziyaret edin (İngilizce) 


2012

  • Gelir: $451.2 billion
  • Kazanç: $16.5 milyar dolar 
  • Sermaye yatırımı: $44 milyar dolar 
  • Araştırma ve Geliştirme yatırımları: $1.3 milyar dolar


Sürdürülebilir kalkınmaya hızlı bakış 

  • Alternatif enerji teknolojileri, CO2 Ar-Ge ile karbon yakalama ve depolama çalışmalarına son 5 yıl içinde $2.2 milyar dolar harcama yapıldı.
  • 2012 yılında düşük gelirli ülkelerde bulunan firmalardan alınan malzeme ve servislere $14  milyar dolar harcama yapıldı. 
  • 2012'da sosyal yatırım programlarına $149  milyon dolar ayrıldı.

Sosyal ve çevre performansımız hakkında daha fazla bilgi için global websitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Sayfa Araçları