Sahra Çölü’nü yol motosikletiyle geçmenin çok iddialı bir fikir olduğunu biliyordum fakat gerçekten ne kadar zor olabileceği konusunda fikrim yoktu.

Daha Fas sınırındayken birkaç Fransız cesaretimi kırdı. Motosikletime baktılar ve kafalarını sallayıp, “arazi yoluna  bununla mı çıkıyorsun?” dediler. 1130 cc’lik motor hâlâ kutudan yeni çıkmış gibi duruyor ve gezegenin en zorlu yerlerinden birisi için yeterince hazırlanmış değil

arazi yoluna çıkış

“Evet” diyorum ve arazi yolu dedikleri şeyin nasıl göründüğünü merak ediyorum. Kısa zaman sonra Fas ile Moritanya sınırları arasındaki sahipsiz topraklardayım. İşte arazi yolu dedikleri buymuş. Sonradan öğreniyorum ki, bu terim düzgün toprak yoldan engebeli yaban arazilere kadar gidilebilecek her yüzeyi tanımlıyormuş.

135Bhp güce sahip motosiklet sanki sarhoşmuş gibi davranıyor. Yavaşça sürüyorum, kumun derin olduğu yerlerde ayağımla ilerliyorum. Kısa zaman sonra bir Moritanya kasabası olan Nouadhibou’dayım.

Moritanya Çılgınlığı

Kıyamet sonrası kurguların gerçek hayattaki hali. Arabaların farları ya da camları yok, sanki onlarca kez takla atmış gibi görünüyorlar. Yerliler bana ölü gibi, zombi gibi bakıyorlar. Mimari Mogadişu’yu andırıyor. Bu çılgınlığın arasında motosikletim görünmez oldu. Hiçbir şey beni kararımdan döndüremez. Bir eşeğin üstünde daha güvende olurdum.

Avrupalılarla dolu, etrafı duvarlarla çevrili bir kamp alanı buldum. Yarın bu gezinin esas amacını gerçekleştirmek için yola çıkacağım. Yani Sahra Çölü’nde motosiklet süreceğim. Bunun için bir rehbere ihtiyacım olacak. Gambiya’ya giden iki Hollandalı arkadaş ile takılacağım. Rehberler kendi arabalarında seyahat edecek, ben de takip edeceğim. Rehberlik için Bay Abba uygun görünüyor: 50’li yaşlarının ortasında, beyaz bir cübbe ve başlıktan oluşan Bedevi elbiseli siyah tenli bir Arap. Şişkin arka tekerleğe yakından, uzun uzun bakmasına rağmen motosikleti yanına almaktan rahatsız gibi görünmüyor.

Ertesi gün arazi yoluna çıkıyoruz. Buralarda biraz asfalt olabilir ama sürüş sıcak ve bu tozlu iş konsantrasyon gerektiriyor. 88 kilometre sonra araba pistten çıkıp sağa dönüyor ve Sahra Çölü’ne giriyor. Ağzım anında kuruyor.

İşleri Zor Yoldan Yapmak

Şimdi tek yapmam gereken sakin olmak ve ön tekerleği gitmek istediğim yönde tutmak, zaten arka tekerlek onu takip eder. Ayağa kalkmayı denemem gerektiğini biliyorum. Gidonu daha hafif kavramam gerektiğini de biliyorum. Ama oturuyorum ve sinirleri gerilmiş bir şekilde tutmaya devam ediyorum. Kendime biraz güvensem de, yol tekerleklerine neredeyse hiç güvenmiyorum. Yaptığım tek şey Hollandalıların arabalarına bakmak ve takip etmeye çalışmak. Çok yavaş ilerliyor. Ara sıra sadece acı veriyor.

Bir saattir düşmediğim için kendime güvenim artıyor ve kumda dönüş yapmaya çalışmak gibi gibi bir hataya düşüyorum. Sonra da yere çakılıyorum. Ne kadar eğlendiğimi düşünmek için vakit buluyorum - Aslında hiç eğlenmiyorum. 4 saatin sonunda düzgün bir duruş yapıyoruz ve Bay Abba bize nane çayı demliyor.

“Ağır çekimde gerçekleşen bir kaza gibi görünüyorsun.” diyor. Fakat oldukça pozitif hissediyorum. Bay Abba uzaktaki bir dağı göstererek dağı aştıktan sonra konaklayacağımızı söylüyor. Artık gün hiç bitmeyecekmiş gibi gelmiyor. 2 saat sonra dağı aşıyoruz ve geceyi küçük bir Bedevi kampında geçiriyoruz.

Bitiş Çizgisi

Ertesi sabah 128 kilometrelik kum seyahatinin 8. kilometresinde kaza yapıyorum. Motosiklete tekrar binip sürmeye devam etmekten başka bir seçeneğim yok. Ödülüm ise hayattan yeni bir ders öğrenmek oluyor: Ne kadar yetenek yoksunu olduğun pek de önemli değil, azimli olmak çoğu zaman hataların üstünü örtüyor.

Çöldeki son gecemi, birkaç metre ötemde Atlantik’in dalgaları ile sahildeki bir çadırda geçirdim. Evi bir tarafta bırakırsak, motosiklet ile ulaştığım en iyi yer burası. Artık çölde ölmekten ya da kaza yapmaktan ve kemiklerimin kırılmasından korkmuyorum. Sahra çölünün zorlu bir kısmında, yolda gitmesi için üretilmiş lastiklere sahip bir motosiklet sürdüm. Bunun bir ilk olduğunu biliyorum.

Sürücülerde Daha Fazlası

Vicki Butler-Henderson ile Araba Sürmek

Vicky Butler-Henderson, televizyonun en iyi tanınan otomobil sunucusu ve Birleşik Krallık’taki en popüler otomobil programlarından bazılarında çalıştı.

Hayallerdeki Seyahatler

Uzmanların favori sürüş deneyimlerini anlatmalarını dinleyin ve kendi yolculuğunuzu veya gideceğiniz yeri seçin.