Başlık: Shell / ATP
Shell Farklılaştırılmış Yakıt ve Motor Yağlarının Automotive Testing Papenburg’daki Yol Testi
Süre: 05:00
[Fon Müziği]
[Test alanında kamyonların bulunduğu açılış sahneleri]
[Ekranda metin görüntülenmesi]
Shell ve ATP logoları
Shell Farklılaştırılmış Yakıt ve Motor Yağlarının Yol Testi
[Farklı ülkelerde kamyonların yer aldığı sahneler]
[Seslendirme]
Ticari kamyon ve otobüsler her gün zorlu dur-kalk koşullarında ve son derece yüksek kilometrelerde uzun süreler çalışıyor. Bu nedenle bu araçların yakıt ve yağ seçimi taşımacılık şirketlerinin verimlilik, güvenilirlik ve genel performansı açısından hayati rol oynamaktadır.
[Atölyede kamyonların bulunduğu sahneler]
[Seslendirme]
İşte bu yüzden Shell ve ATP, Shell’in ağır hizmet tipi motorlara yönelik farklılaştırılmış yakıt ve motor yağlarının birleşik faydalarını gerçek yol koşullarında göstermek için çalışmalara başladı.
[Ekranda metin görüntülenmesi]
Automotive Testing Papenburg (ATP), 75 kilometreyi aşkın uzunluğa sahip test pistiyle dünyanın en modern test tesislerinden biridir.
[Bir kamyonun bir akaryakıt istasyonunda olduğu sahneler]
[Alastair Smith]
Burada, Papenburg’da bulunan ATP’de test edilen ürün, DYNAFLEX teknolojisine sahip olan ve Shell FuelSave Diesel olarak bilinen yeni nesil Shell dizel yakıtıdır.
[Ekranda metin görüntülenmesi]
Shell FuelSave Diesel
[Bir kamyondan yağ boşaltılan sahneler]
[Alastair Smith]
Shell FuelSave Diesel ile birlikte ağır hizmete yönelik en iyi Shell motor ve dişli yağları olan Shell Rimula ve Shell Spirax de test edilmiştir.
[Ekranda metin görüntülenmesi]
Shell RIMULA / Shell SPIRAX
[Test alanında kamyonların bulunduğu sahneler]
[Alastair Smith]
Burada yapılan testler ağır hizmet taşımacılık operatörlerini temsil eden gerçek yol koşullarında yapılır ve buradaki test pistinde 17 günde 4000 kilometreden fazla mesafe kat edilir.
[Ekranda metin görüntülenmesi]
17 gün ve 4000 km’den fazla test
[Teknisyenlerin motoru muayene ettiği sahneler]
[Alastair Smith]
Düşük viskoziteli premium yağların standart bir yağa göre katkısını incelemek ve özellikle de farklılaştırılmış dizel yakıt kullanmanın sağladığı enjektör temizliğinin motorun güç ve yakıt ekonomisine nasıl katkı sağladığına bakmak için test işlemi farklı aşamalara ayrılmıştır.
[Test alanında kamyonların bulunduğu ve atölyeye vardığı sahneler]
[Ann-Cathrin Bischoff]
Her seferinde benzer koşullarda test etmek çok önemlidir. Bu nedenle sürücü etkisinin mümkün olduğunca az olmasını sağlamamız gerekiyor.
[Test alanında kamyonların bulunduğu sahneler]
[Metin Görüntüsü]
Titiz test koşulları
[Ann-Cathrin Bischoff]
Bu nedenle sürücünün doğru hızı korumasını ve her seferinde önceki gibi hızlanmasını sağlamak için sürücü kılavuz sistemimizi kullanıyoruz.
[Test alanında kamyonların bulunduğu sahneler]
[Ann-Cathrin Bischoff]
Shell’in bu test için pistlerimizi ve ATP mühendis ekibimizi kullanmasından dolayı son derece heyecanlıyız.
[Teknisyenlerin motoru muayene ettiği sahneler ve yakın plan boroskop sahneleri]
[Alastair Smith]
Bir motorun içini incelemek için boroskop adı verilen özel bir fiber optik kamera kullanıyoruz.
[Metin Görüntüsü]
Boroskopla motorun içinde
[Enjektör ve enjektör deliği sahneleri]
[Alastair Smith]
Bu sayede emme supapları, yanma odası ve yakıt enjektörünü gözlemleyebiliyor ve birikintilere ve temizlik düzeyine bakabiliyoruz.
[Teknisyenlerin bir enjektörü muayene ettiği sahneler]
[Alastair Smith]
Yakıt enjektörleri içinde karbon birikintiler biriktiğinde yüksek yakıt tüketimi ve bakımların sıklaşması nedeniyle toplam işletme maliyetinde bir artış meydana geldiğini müşterilerimizden biliyoruz.
[Test alanında kamyonların bulunduğu sahneler]
[Ann-Cathrin Bischoff]
Testi ayrıntılı olarak tarif etmek gerekirse, biraz şehir trafiğini simüle ettiğimizi söyleyebilirsiniz. Bu, saatte 0 ile 50 kilometre arası hızlar ve ayrıca farklı düzeylerde hızlanma ve yavaşlamalar anlamına geliyor.
[Bir kamyonun bir akaryakıt istasyonunda olduğu sahneler]
[Metin Görüntüsü]
Shell FuelSave Diesel’in standart dizele kıyasla test edilmesi
[Ann-Cathrin Bischoff]
Testi farklı yakıtlarla yapıyoruz. Burada DYNAFLEX Teknolojisi ile geliştirilmiş Shell FuelSave Diesel’i standart dizel yakıtla karşılaştırdık. Bu test sırasında bunun motorlar üzerindeki etkisini görmek önemliydi.
[Shell FuelSave Diesel, Shell Diesel Extra, Shell RIMULA ve Shell SPIRAX görüntüleri]
[Markus Bloem]
Shell gibi bir şirket yeni ürünlerini laboratuvarda geliştirir ve test tezgahlarında farklı ön testler yapar. Biz ise ATP olarak bu ürünleri gerçek koşullarda test eder ve müşteriye olan faydalarını ölçeriz.
[Analiz yapan personel görüntüleri]
[Markus Bloem]
Shell’in farklılaştırılmış ürünlerini kullanırken özellikle yakıt tüketimini, çevreye olan etkileri ve maliyetleri azaltabildiğimizi gördüm.
[Metin Görüntüsü]
Başarılı sonuç: Toplam işletme maliyetinin azaltılması.
[Ann-Cathrin Bischoff]
Bu testte Shell ile işbirliği yaptığımız ve iyi bir test ekibi oluşturduğumuz için çok mutluyum.
[Bir laboratuvarda analiz yapan kimyager görüntüleri]
[Alastair Smith]
Papenburg’da 17 gün test yaptıktan sonra tüm verileri analiz etmek ve sonuçları sunmak için Hamburg’a döndük.
ATP’de gerçekleştirdiğimiz test, DYNAFLEX teknolojisi ile geliştirilmiş Shell FuelSave Diesel’in, yakıt enjektörlerindeki birikintileri temizleyebildiğini ve şehir için sürüş koşullarında bile yakıt tüketimini azaltabildiğini gösterdi.
[Metin Görüntüsü]
Karbon birikintileri >> standart dizelle daha yüksek yakıt tüketimi.
[Metin Görüntüsü]
Temizlenen enjektörler >> Shell FuelSave Diesel sayesinde yakıt ekonomisinde iyileşme ve daha fazla tork.
[Kamyonların yokuş yukarı gittiği sahneler]
[Alastair Smith]
Elde ettiğimiz sonuçlar, Shell FuelSave Diesel’in enjektör birikintilerini ortadan kaldırabildiğini ve size %5,3’e kadar daha fazla tork ve çekiş gücü sağlayabildiğini gösterdi.
[Metin Görüntüsü]
%5,28 daha fazla yük çekme gücü
[Bir laboratuvarda bir kimyagerin yer aldığı görüntüler]
[Alastair Smith]
DYNAFLEX teknolojisi ile geliştirilmiş Shell FuelSave Diesel ile Shell Madeni yağlarının kazandıran birleşimi yakıt tüketiminde %8,9’a varan azalma sağladı.
[Metin Görüntüsü]
Kazandıran birleşim: %8,9 Yakıt Ekonomisi
[Test alanında kamyonların bulunduğu sahneler]
[Metin Görüntüsü]
Shell’in verimlilik paketi: - Enjektör birikintilerinin temizlenmesi
- %5,28 daha fazla yük çekme gücü
- %8,9 yakıt ekonomisi
*Daha fazla bilgi için Shell Ticari Yakıtlar ve Shell Madeni Yağlar bölge müdürünüzle görüşün
[Alastair Smith]
Sonuç olarak, bu iki ürünün birleştirilmesi kamyon süren herkes için toplam işletme maliyetinde ve işletme maliyetlerinde azalma sağlamaktadır.
Bağımsız bir tesiste test yaparak Shell ürünlerinin sadece laboratuvarda değil trafiğe açık yollarda sürüş yapılan ve gerçek hayat koşulların yer aldığı bir senaryoda da işe yaradığını ve çok iyi sonuç verdiğini gördük.
[Test alanında kamyonların bulunduğu kapanış sahneleri]
[Ekranda metin görüntülenmesi]
Shell ve ATP logoları