SHELL GÜVENCE KOŞULLARI

Söz konusu Shell Güvence kapsamı dahilinde  akaryakıt kalitesi geri bildirimleri ve önerileriniz için;

1.  Hemen 444 1 504 ve 0800 211 01 06 (ücretsiz) numaralı telefonlardan ya da genelsorular-TR@shell.com adresinden Shell Müşteri Hizmetleri birimimize ulaşılarak şikayetiniz ile ilgili detaylar iletilmelidir. Müşteri Hizmetleri birimimize telefon, e-mail ya da sesli mesaj yoluyla iletilen şikayetler, uzman ekibimiz tarafından değerlendirilmeye alınır ve en geç 10 iş günü içerisinde sonuçlandırılarak müşterilerimize geri dönüş yapılır.

2.   Shell’den alınan akaryakıtın faturası, fişi ya da kredi kartı slibi şikayet ile ilgili tespitlerin yapılabilmesi için muhafaza edilmelidir.

3.  Araçtan akaryakıt numunesi almak  için en yakın Shell Akaryakıt Kalite Kontrol  Uzmanı aracın bulunduğu yetkili servise veya tamir noktasına yönlendirilir.  Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı gelinceye kadar aracın deposundaki yakıt muhafaza edilmeli ve yakıt sistemine  herhangi bir müdahalede bulunulmamalıdır.

4.  Arızalanan aracın çekici kullanılmadan  yetkili servis ya da tamir noktasına götürülmesi halinde, aracın hareket ettirilmesi nedeni ile daha fazla hasar görmesinden  müşteri sorumludur.

5.  Shell Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı tarafından araç deposundan numune alınır ve müşterimize  tutanak ile bir adet mühürlü şahit numune bırakılır. Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı dışında kişiler tarafından alınan numuneler dikkate alınmamaktadır. 

6   Aynı zamanda ilgili aracın son akaryakıt alımını yaptığı Shell istasyonundan da analiz edilmek üzere ilgili akaryakıt numunesi Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı tarafından alınır.

7..  Alınan numuneler , TS EN ISO/IEC 17025 StandardındanTÜRKAK tarafından Akredite edilmiş olan Shell & Turcas Petrol A.Ş Akaryakıt Kalite Kontrol Laboratuvarları’nda test edilir. 

8. Araç deposundan ve Shell istasyonundan alınan numunelerin Shell & Turcas Petrol A.Ş Akaryakıt Kalite Kontrol Laboratuvarları’nda teknik incelemesi ve yapılan tüm kontroller sonucunda sorunun Shell istasyonundan alınan akaryakıttan kaynaklandığı tespit edilirse, araçta akaryakıttan dolayı oluşan zarar ilgili bayi tarafından ödenir.

9.  Hasar Bedelinin Belirlenmesi ve Ödeme Prosedürü: 

Analizler sonucu Shelltarafından ödeme yapılması kararı çıkarsa, Shell  Akaryakıt Kalite Güvence Ekibi yetkili servis/tamir  noktasının konuyla ilgili çıkardığı faturayı ve analiz sonuçlarını inceler. İnceleme sonrası Shell Akaryakıt Kalite Güvence Ekibi, Shell akaryakıtı kaynaklı arızaların işçilik dahil bedelini ve arızaya sebep olan akaryakıt tutarını kapsayan masrafı ödemeyi onaylar. Shell’in bahsi geçen ve onaylanan onarımın kendisinin göstereceği bir yetkili serviste gerçekleştirilmesini isteme hakkı bulunmaktadır. Böyle bir durumda gösterilen yetkili serviste araç onarımını kabul etmeyen müşterinin hasar talepleri ödenmez.

Shell & Turcas Petrol A.Ş. Akaryakıt Kalite Güvence Ekibi, faturada yer alan ama Shell akaryakıtı ile ilgili olmayan arızaların Shell tarafından ödenmesini reddetme hakkına sahiptir.

Yetkili servis ya da tamir noktasına ödeme müşterinin kendisi veya bazı durumlarda ilgili bayimiz tarafından yapılır. Shell & Turcas Petrol A.Ş. tarafından ödeme yapılacak olması durumunda, müşterinin kendisi tarafından ödeme yapıldıktan sonra,  Shell tarafından istenen gerekli evrakların, Akaryakıt Kalite Güvence Ekibi’ne ulaştırılması gerekmektedir. Shell onaylanan tutarı, müşteriden alınacak taahhütname sonrasında müşterinin bildirdiği banka hesabına havale eder. Shell & Turcas Petrol A.Ş, akaryakıt kaynaklı arızalar dışında diğer ödeme taleplerini kabul etmez.

Shell, yapılan tamir ve değişimlerin daha güvenilir olması için müşterilere yetkili servisleri tercih etmesini önerir. 

10.Söz konusu Shell Güvence Koşulları, sınırlı olmamak kaydıyla aşağıda belirtilen durumlarda geçerli değildir;

  1. Araç kullanım kılavuzuna aykırı olarak kullanıcı hatasından kaynaklı arıza oluşumu,
  2. Aracın deposunda ve filtresinde daha önceden birikmiş su ve kirliliğin olması,
  3. Müşterinin aracına uygun olmayan akaryakıt ve madeni yağ kullanması,
  4. Araçta üretici firmanın tavsiye etmediği değişiklik, bakım ya da onarım yapılmasından kaynaklanan arızalar,
  5. Gerekli periyodik bakımların yapılmaması, Standart dışı petrol türevleri ya da katkı ürünlerinin  akaryakıta ilave edilmesi ve/veya  kullanılması,
  6. Shell istasyonundan alınan akaryakıt ürününe  ait  yazarkasa fişi ya da kredi kartı sahibinin ibraz edilememesi,
  7. Shell & Turcas Petrol A.Ş Akaryakıt Kalite Kontrol Laboratuvarı analizlerinde aracın deposu ve istasyondan alınan numunelerin akaryakıt kalite standartlarına uygun çıkması,
  8. Otogaz alımları güvence kapsamı dışındadır, söz konusu güvence sadece Shell akaryakıt ürünlerini kapsar.

11.  Güvenceden yararlanmak için kart üyeliği,  araç markası, araç yaşı gibi kısıtlamalar yoktur. 

12.  Araç arızası sebebiyle ortaya çıkacak müşterinin konaklama, ulaşım veya araç kiralama gibi masrafları Shell’in sorumluluğu dışındadır.

13. Shell & Turcas Petrol A.Ş Akaryakıt Kalite Kontrol Laboratuvarları’nda yapılan testler sonucu araçtaki arıza sonrası oluşan masrafların karşılanması kararına ek olarak, işbu yakıt güvencesi nedeniyle müşteri herhangi bir ek tazminat veya hak talep edemez.

14.  Shell’in sağladığı bu güvence, tüm Shell Akaryakıt istasyonları için geçerlidir.

Neden Shell Güvencesi?

15.  Hızlı Sonuç: Shell Güvencesi kapsamında en hızlı şekilde geri dönüş yapılmaktadır.

16. Yapılan analizin sonucu müşterimize sözlü ve yazılı olarak iletilir.

17.  Sizlere daima daha iyisini, daha kalitelisini sunmak için çalışıyoruz.

Daha detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.