Motorunuzda hemen çalışmaya başlayacak şekilde hızlı etkili performans yakıtımız Shell V-Power Nitro+ Kurşunsuz  ile deponuzu doldurdunuz. Peki içeride neler oluyor? Her şey nasıl çalışıyor?

Her şey kontrole bağlı. Motoru çalıştıran dört zamanlı döngü son 100 yıldır temelde aynı. Ancak, ayrıntılar çok farklı. Bugün, önemli olan olabildiğince az yakıttan olabildiğince fazla enerjiyi üretmek.

Peki bugünün dört zamanlı benzinli motorlarını yaratan inovasyonlar tam olarak nelerdir?

Değişken Subap Zamanlaması

Geçmişte giriş ve egzoz valfleri belirli zamanlarda açılıp kapanırlar, böylece motorun karakteristiklerini ve performansını belirlerlerdi. Ancak eğer valflerin açılış ve kapanış zamanlarını değiştirirseniz, düşük hızlardaki çekiş gücünden ödün vermeden yüksek hız yapabilen bir motor elde edersiniz

Değişken valf zamanlaması, egzoz kam miline nispeten emme kam milinin dönüş konumu değiştirilerek gerçekleştirilir.

Sarı arkaplanda Turboşarjlı makine

Valfmatik, Valftronik, MultiAir & daha fazlası

Sonra valflerin ne kadar miktarda ve ne kadar süre açılacağını değiştiriyoruz. Açılma miktarını ve zamanını değiştirmenin en iyi yolu bunu geniş bir aralıkta ve sürekli yapmak.

Kısıcıya gerek yok. Onun yerine, giriş valflerinin açıklıklarıyla oynayarak havanın girişini kontrol ederseniz, bu havanın girişine asıl engeli ortadan kaldıracaktır.

Otomobil üreticileri valfleri kam millerin limitlerinden bağımsız, elektronik veya hidrolik olarak açacak sistemleri tasarlamak için yıllar harcadılar. Sonunda 2009’da hedeflerine ulaştılar ve düşük hızlarda büyük bir enerjiyle çeken ve performanstan ödün vermeden yarış otomobili gibi hızlanabilen MultiAir motoru yarattılar.

Şimdi asıl akıllıca olan kısım geliyor: elektrikli bir solenoid valf gerektiği gibi yakıtın bir kısmını hidrolik borudan saniyede 60 defaya kadar akıtıyor ve kalanı giriş valfini açmak için bırakıyor. Bu, büyük ihtimalle son 100 yılda motor tasarımındaki en önemli başarı.

Direkt Enjeksiyon (Doğrudan Püskürtme)

Direkt enjeksiyon ile, yakıt doğrudan silindirin içine püskürtülür. Yük azken, ateşlemenin hemen öncesinde sıkıştırma zamanının (strokunun) tepesine yakın püskürtülebilir. Esas itibarıyla, toplam hava hacminin teorik olarak ihtiyaç duyduğu yakıt miktarından daha az yakıt püskürterek de düzgün bir yanma sağlayabilirsiniz.

Yüksek güçle çalıştırmak için, yakıt, indüksiyon zamanında dolaylı enjeksiyonla püskürtülür. Bu daha fazla yakıtın püskürtülebilmesi için gerekli zamanı yaratır ve havayı silindire girerken soğutur. Bu da karışımın fazla ısınmadan daha fazla sıkıştırılabileceği anlamına gelir.

Sarı arka plana sahip turbo şarjlı araç hava kompresörü

Turboşarj

Turboşarj, egzoz gazlarının akışındaki atık enerjiyi kullanarak bir hava kompresörünü çalıştıran bir üretece sahiptir ve bu neredeyse bedava bir güç takviyesidir.  Turbo, havayı sıkıştırır ve onu motorun içine doğru zorlar, böylece her silindire daha fazlası sıkıştırılarak daha fazla güç sağlanır.

Shell ile koruyun

Şu ana kadar bahsettiğimiz teknoloji dört zamanlı döngüyü yönetmekle ilgiliydi, ancak modern bir motorun enerji tasarrufu yapmasının başka pek çok yöntemi var. Sürtünme, verimliliğin baş düşmanıdır, bu nedenle motorun parçaları ne kadar kolay hareket ederse o kadar iyidir.

Shell yağ sadece motorunuzu yağlamaz, aynı zamanda akıllı, aktif temizleyiciler sayesinde onu zararlı kalıntılardan da korur. Shell Lube Mactch (yağ seçme) aracımızı kullanarak hangi yağın aracınız için optimum koruma sağlayacağını bulabilirsiniz.

Dört basit adımda zamanlar

Birinci adım

konvansiyonel girişli, yakıt enjeksiyonlu, dört zamanlı benzinli motor

Gelin konvansiyonel girişli, yakıt enjeksiyonlu, dört zamanlı benzinli bir motor nasıl çalışır tam olarak anlayalım.

1. Piston aşağı inmek üzereyken giriş valfi açılır ve yakıt ve hava karışımını içeri alınır.

İkinci adım

Pistonun yukarı çıkıp yakıt ve hava karışımını sıkıştırmasını gösteren Motorun anatomisi

2. İki valf de kapalıyken, piston yukarı çıkarak yakıt ve hava karışımını sıkıştırır.

Üçüncü adım

Yakıt ve hava karışımının bujiler tarafından ateşlenmesini gösteren motorun anatomisi

3. Piston tam üst noktaya ulaşmadan hemen önce, yakıt ve hava karışımı bujiler tarafından ateşlenir.

Dördüncü adım

Egzos borusunun yanmış gazları dışarı atmak için açılmasını gösteren motorun anatomisi

4. Egzos valfleri açılır ve piston yukarı kalkarak yanmış gazları dışarı atar.

Sürücülerde Daha Fazlası