Dağ geçidinden bize doğru uçarak gelen ilk araba belirdiği anda, Tazmanyalıların fikirlerinin doğru olduğu anlaşılıyor. Farları alev alev yanıyor, motoru ateş püskürüyor, egzozu hırıldıyor ve otomobil tepeye çıkan virajlarda kah bir tarafa kah diğerine yaslanıyor. Sağa dönen sert viraja girerken kalabalığın çığlıkları tekerlerin uğultusuna eşlik ediyor. Targa geldi ve Tazmanya buna bayılıyor.

Hoş geldin partisi

Adanın çevresindeki turunda (doğudan batıya 360 km, kuzeyden güneye 305 km) ralliyi takip ederken yerlilerin karşılamaları oldukça coşkulu.

Şehir merkezlerinin ve köylerin içinde, çorak dağların üzerinden ve her yeri kaplayan ormanın altından, dalgalı denizin yanından veya uçsuz bucaksız göllerin sakinliğini geçerken, Targa sahip olduğu bütün harikaları yarışa katılan 300 klasik otomobil veya spor otomobil sürücüsüne gösteriyor. 

Ve bize de. Onları her aşamada veya sulanan gözlerimizin izin verdiği kadarıyla takip ediyoruz, yol Tazmanyanın görülmeye değer manzarasını kesmeden önce erken davranarak ilerde inceleme yapıyoruz. Sabahın dördünde başlamak kötü olduğu için değil. Trafik olmadığı için, Tazmanya’nın otobanlarında gitmek duble espresso’dan daha güzel.

Biraz ralli tarihi

İzleyenler için Targa’nın cazibesi yalnızca Tazmanya’nın çok çeşitli manzaralarından, bilinmeyen sürücülerin kahramanlıklarından veya bazı büyük isimlerin -eski Dünya Ralli Şampiyonası sürücüsü Alister McRae gibi- kazanma ihtimalinin çekiciliğinden kaynaklanmıyor - tepede bir görüntü yakalayabilmek. Arabalar da orada.

Mark II Ford Escort'lar, 2.7 RS 911'ler and tam ayarlı Alfa GTV6'lar rallinin onyıllarını gösteren bir kaleydoskopta gözlerimizin önünde dans ediyorlar. Son derece verimli Subaru Impreza WRX STi ve Mitsubishi Evo arasındaki kontrast çok keskin. Sonra bugün üretimde olan akıllara durgunluk veren Lamborghini Gallardo Superleggera veya Porsche 911 GT2 gibi makineler de var.

Siz de denemek ister misiniz?

Bazı yollar dağlara tırmanıyor, bazıları ise ok gibi dümdüz turuncu düzlüklerden geçiyor, sahil yolları ise sadece filmlerde olduğunu hayal ettiğiniz dramatik bir manzaraya sahip. Bu etkinlikte otomobil kullamak gerçekten muhteşem olurdu. Ve dünyevi para meseleleri bir kenara bırakırsak neden olmasın? Acemi Rallisi (Rookie Rally) yeni başlayanları hafif hafif alıştırıyor; beş gün yerine üç gün sürüyor. Veya bu bile fazla geliyorsa, Tour sınıfı ile tüm etapları zamanla yarışma kaygısı ve uzman otomobil hazırlıklarının masrafları olmadan özel otomobilinizle katedebilirsiniz.

Ama bu ilginizi çekmiyorsa, sıcak ve arkadaş canlısı insanları, unutulmaz manzaraları ve tabi o yollarıyla Tazmanya’ya basit bir ziyaret de eve kartpostal atmaya değer gibi görünüyor.

Sürücülerde Daha Fazlası

Norveç’e Giden Yol

Çok az kişi adını duymuştur. Daha da az kişi bu yolda seyahat etmiştir. Motor sporları muhabiri James Mills, Lysebotn yolunun gizli sürüş cennetini gözler önüne seriyor.