Jump menu

Main content |  back to top

Shell&Turcas
Shell&Turcas
Türkiye Cumhuriyeti ile yaşıt olan Shell Türkiye ile, ülkenin güvenilir markası Turcas Petrol’ün Shell & Turcas'ı pazarda çok daha ileri bir konuma taşımak ve Türkiye'de daha da büyümek amacıyla gerçekleştirdiği başarılı birleşmesiyle, ortak bir girişim şirketi olarak 2006’da doğdu.

Turcas’ın akaryakıt faaliyetleri ve depoları ile, Shell’in akaryakıt, madeni yağ, perakende ve ticari satışlar organizasyonunu, tüm tesisat ve depolarını aynı çatı altında toplayan Shell & Turcas, “Türkiye’de akaryakıt ve madeni yağlar sektörünün tartışmasız lideri olma” vizyonuyla faaliyetlerine başladı.

Shell & Turcas, bu süreçte, birçok hedefine planlanandan daha kısa sürede ulaştı.

  • Sektör ortalamasının üç katı hızla büyüdü ve 3 aylık dönemler itibariyle üst üste 12 kez pazar ortalamalarının üstünde performans sergiledi. 
  • Müşteri memnuniyeti ve sadakatinde; farklılaştırılmış yakıtlarda ve 50 ppm dizel’de 1 numara oldu. 
  • Türkiye’yle tanıştırdığı Taşıt Tanıma Sistemi’nde (TTS) 2011 yılı başı itibarıyla 285 bin araç sayısına ulaştı.
  • Sergilediği en yüksek büyüme hızı ile madeni yağ pazar payında açık farkla birinci oldu.
  • Perakende Günleri kapsamında Türkiye çapında yapılan araştırmayla, “En Beğenilen Perakende Kuruluşu” seçildi. 
  • Capital dergisinin yaptığı araştırmada, üst üste dördüncü kez, toplamda sekizinci kez “Türkiye’nin akaryakıt dağıtımı ve madeni yağlar sektörünün en beğenilen şirketi” oldu. 
  • Mediacat tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin Statü Markaları Araştırması, tüketicilerin statülerini yükseltmek için Shell & Turcas’ı tercih ettiğini ortaya koydu. 
  • İnsan kaynakları araştırma şirketi AON Hewitt’in gerçekleştirdiği ve 12 binden fazla çalışanın değerlendirmesiyle şekillenen “En İyi İşyerleri Araştırması 2010”da da en iyi 5 şirket arasında yer aldı. 
  • Ek olarak Dünya Gazetesi tarafından "Sektörüne Damgasını Vuran Şirket" ve Fortune dergisi tarafından "Türkiye'nin Üçüncü En Büyük Özel Şirketi" ödüllerine layık görüldü.
İzmit’te bulunan Derince Tesisleri, uluslararası Shell teknolojisi ve uzmanlığı ile üretilen madeni yağ ve gresleri için 1993 Mart ayında TS-ISO 9002 kalite belgesi aldı. Shell, Türkiye'de bu belgeyi alan ilk petrol şirketi oldu. Derince Tesisleri, çok yüksek verimlilik kapasitesi yakalayarak, 2010 yılında ihracat ve üretim rekoru kırdı, Türkiye’nin madeni yağ ihracat üssü haline geldi. Derince Tesisleri’nden 2010 yılında 13 bin tonluk ihracat gerçekleştirilerek, şirket tarihindeki en büyük yıllık ihracat miktarına ulaşıldı. Derince Tesisleri, Avrupa’ya ihraç edilen gres yağının yüzde 50’sini tek başına karşılıyor ve burada üretilen Shell madeni yağ ve gresler, yaklaşık 44 ülkedeki 55 ayrı noktaya ihraç ediliyor.

Akaryakıt ve yağ satışı, yurt çapına yayılmış, Shell standartlarına uygun akaryakıt istasyonları aracılığıyla gerçekleştiriliyor. İstasyon işletmecileri ve çalışanları, Shell'in kaliteli hizmet anlayışını sunmak üzere düzenli olarak eğitim alıyorlar.

Bunun sonucu olarak, Royal Dutch Shell’in global çapta düzenlediği ve 60 ülkeden 14 bin istasyon arasında en iyi istasyonu belirlediği “Farkı Yaratan İnsandır” programında dünya şampiyonluğu, Türkiye’nin oldu. Ayrıca, Türkiye Kalite Derneği tarafından hazırlanan Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2010 yılı 2. çeyrek sonuçlarında da Shell, akaryakıt istasyonları kategorisinde ilk sırada yer aldı.

Madeni yağ piyasasının da belirleyici şirketi olan Shell, madeni yağ bayileri, toptancıları ve yağlama servisleri sayesinde yurdun dört yanında tüketiciye güvenle ulaştırılıyor. Ayrıca sanayi kuruluşlarına da direkt ikmal gerçekleştiriyor. Global madeni yağlar pazarında pazar lideri olan Shell, PETDER verilerine göre, Türkiye’de de 2008-2009 ve 2010 yıllarında 3 yıl üst üste toplam madeni yağlar pazar lideri oldu.

Shell, değer ve marka odaklı, güvenilir ürün portföyü ve sektörlere göre spesifik olarak hazırlanmış hizmet ve çözüm paketleriyle fark yaratıyor. Bu kapsamda, Shell Madeni Yağlar ve Hyundai Türkiye, beş yıl süreli "Satış Sonrası Madeni Yağ Anlaşması" imzaladı. Türkiye'nin binek araç pazarındaki ilk beş markası arasında yer alan Hyundai, araçları için Shell Helix'i öneriyor.

Ürünlerinin ikmal ve dağıtımını yaygın depo ve ikmal ağıyla titizlikle gerçekleştiren Shell, 12 terminaliyle hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkarıyor.

Shell Gaz, otogaz, dökmegaz ve tüpgaz olmak üzere LPG alanında da faaliyetlerini yürütüyor. Ürün ailesine 2002 yılında LPG’yi ekleyen Shell, bu kulvarda da hızlı bir büyümeyi hedefliyor. 520 istasyonda Shell AutoGas satışı gerçekleştiren Shell, Türkiye’nin en büyük 3 LPG şirketi arasında yer alırken, küresel ölçekte, gelecek dönem doğalgaz üretimine ağırlık vererek, bu piyasadaki varlığını güçlendirerek büyütecek.

Shell&Turcas

Türkiye’deki faaliyetlerine 1923 yılında başlayarak, Cumhuriyet’le birlikte büyüyen ve gelişen Shell, yenilikçi bakış açısıyla, birçok ilk uygulamayı tüketicilerle tanıştırdı. Shell’in sunduğu ayrıcalıklar arasındaki ilkleri şöyle sıralayabiliriz:

  • ilk elektronik pompa 
  • ilk kurşunsuz benzin 
  • ilk farklılaştırılmış benzin 
  • ilk kanopi uygulaması 
  • ilk benzin istasyonu marketi 
  • TSE-ISO 9002 Kalite Güvence Belgesi ve TSE-EN-ISO 14001 belgesini alan ilk akaryakıt şirketi olma özelliği
  • ilk Müşteri Hizmetleri Birimi 
  • ilk Taşıt Tanıma  Sistemi 
  • Ürünlerini kendisinin taşımasına olanak sağlayan ilk Direkt Dağıtım Sistemi
  • İlk müşteri sadakat programı (Shell Club Smart Card)
  • Tasarruflu yakıtını ana ürün grubu içinde sunan ilk marka 
     

Dünyanın önde gelen petrokimyasal üreticilerinden olan Shell Chemicals'ın yurt dışındaki üretim merkezlerinde ISO 9000 kalite güvencesi altında üretilen ve geliştirilen kimyevi maddeler,

Polistiren, Poliüretan maddeleri, SBS termo kauçuklar, Epoksi reçineler, PET, deterjan yapımında kullanılan alkoller Türkiye'de Shell tarafından pazarlanıyor.

Shell Enerji A.Ş. ise doğal gaz ve enerji segmentinde faaliyet yürütüyor.

Shell&Turcas
Shell&Turcas
Toplumsal sorumluluklarının bilincinde olan Shell, geçici etkinlikler yerine, uzun vadeli ve kalıcı etkili sosyal yatırımlara odaklanmayı ilke edinmiş bir marka. Bu ilkeler doğrultusunda, dünyadaki pek çok girişimin gönüllü destekleyicisi olan Shell, Türkiye’deki operasyonları ile birçok ilke imza attı. Düzenlediği etkinliklerle, sosyal ve kültürel değerler oluştururan Shell, fotoğraf sanatçısı Tahsin Aydoğmuş’un 105 eşsiz eserinden oluşan “Bu Şehr-i İstanbul” adlı kitabı kültür dünyamıza armağan etti, çeşitli sergilerle de, kitapta yer alan eserleri daha geniş kitlelere ulaştırdı.  Tahsin Aydoğmuş’un Türkiye’nin dünyaya açılan en önemli pencerelerinden biri olan Ayasofya’yı yansıttığı fotoğrafları da yine Shell & Turcas tarafından toplumsal hafızaya armağan edildi. Shell, “Yüzyılın Kazısı” olarak nitelenen ve Anadolu’daki eşsiz bir medeniyeti toprak üzerine çıkartan “Çatalhöyük” kazılarını da desteklemeyi sürdürüyor. Kazı çalışmaları kapsamında, arkeolog Gülay Sert ve uzman ekibinin desteğiyle 2004 yılından beri ilköğretim öğrencilerini 9 bin yıllık Çatalhöyük tarihi ile tanıştırmayı amaçlayan “Arkeoloji Yaz Atölyeleri” düzenleniyor. “Arkeoloji Yaz Atölyesi” programıyla geleceğin mimarı olan çocuklara, geleceği inşa ederken, dünü ve bugünü doğru anlamalarını sağlamak ve erken yaşlardan itibaren kültürel varlıkları sahiplenme ve koruma duyguları kazandırmak amaçlanıyor.

Shell, tüm bunların yanı sıra, sosyal sorumluluğun bir parçası olarak, sürücüleri hem yakıt ekonomisi hem de güvenlik konusunda bilinçlendiriyor. Türkiye’de emniyet kemerinin kullanımını artırmak amacıyla çalışmalar yapıyor.

2010 yılında 915 akaryakıt tankeri sürücüsüne devrilme ve çarpışma simülatörleriyle eğitimler veren Shell, ayrıca, gezici sağlık ekiplerince tanker sürücülerinin detaylı sağlık taramalarını, ücretsiz olarak gerçekleştirdi. Emniyetli sürüşün yanı sıra filolara ve ağır vasıta sürücülerine tasarruflu araç kullanma eğitimleri vermeye devam ediyor.

Yakıt tasarrufu konusunda geliştirdiği teknolojilerin yanı sıra, tasarruf bilincinin gelişmesi için de çalışmalar yürüten Shell, uzmanları tarafından oluşturulan yakıt tasarrufu önerilerini, sürücülerle paylaşıyor. Shell FuelSave marka elçisi Burcu Esmersoy’un çağrısıyla, Shell FuelSave Tasarruf Takımı oluşturarak, sürücülerin tasarruf tecrübelerini paylaşmalarını ve tasarruf eğitimi almalarını sağlıyor.