Jump menu

Main content |  back to top

BASIN BÜLTENİ

SHELL & TURCAS, MADENİ YAĞLAR PAZARINDA ÜST ÜSTE BEŞİNCİ KEZ LİDER

PETDER’in (Petrol Sanayi Derneği) açıkladığı 2011 verilerine göre madeni yağlar sektöründe lider konumunu koruyan Shell & Turcas başarısını yineleyerek, toplam madeni yağlar satışında üst üste 5’inci kez pazar lideri oldu. Shell & Turcas, 2011 yılında yüzde 25.2 oranında pazar payına ulaştı. Shell, küresel ölçekte de 5 yıldır madeni yağlar pazar liderliğini sürdürüyor.
SHELL & TURCAS, MADENİ YAĞLAR PAZARINDA ÜST ÜSTE BEŞİNCİ KEZ LİDER

Üst üste beşinci kez Türkiye pazar lideri olarak, rekor bir performansa ulaşan Shell & Turcas, PETDER’in açıkladığı 2011 yılı verilerine göre yüzde 25.2 oranında pazar payına ulaştı.  Toplam madeni yağlar pazarının yaklaşık %65’ini temsil eden Petder üyeleri içerisinde Shell & Turcas 71,1 ton yıllık madeni yağlar satış rakamı ile pazardaki en yüksek madeni yağ satışını gerçekleştirmiş oldu.

Shell, Türkiye’de gösterdiği pazar performansını küresel ölçekte de yakalayarak, örnek bir başarı modeli oluşturdu. Uluslararası danışmanlık ve araştırma şirketi Kline’ın küresel madeni yağ pazarına yönelik her yıl yaptığı çalışmaya göre 5 yıldır “Dünyanın 1 Numaralı Madeni Yağ Tedarikçisi” Shell seçiliyor.

Başarının sırrı  “Teknoloji liderliği ve çözüm odaklı işbirlikleri”
Shell & Turcas’ın Türkiye’de üst üste 5 yıl madeni yağlar pazarı lideri olmasının büyük bir başarı olduğunu ve bununla gurur duyduğunu belirten Shell & Turcas CEO’su Jacek Dziembaj şunları söyledi: “Geçtiğimiz 5 yılda ulaştığımız müşteri sayısı ve hacim gerçek bir başarı öyküsüdür. Bunda dağıtım ağımızın eşsiz gücünün büyük emeği var.  Teknolojik üstünlük ve yüksek kalite beklentisinin belirleyici olduğu madeni yağlar pazarında elde edilen bu etkileyici başarıda, Shell’in üstün Ar-Ge gücünün payı büyüktür. Shell, tüketicinin beklenti ve taleplerini zamanında öngörerek, daima en doğru çözümü üretiyor. Bu anlayışımız, müşterilerimizle kurduğumuz bağı güçlendirerek, öncülüğümüzü ve liderliklerimizi pekiştiriyor.”

Shell & Turcas Madeni Yağlar Genel Müdürü Burçin Toktamış madeni yağlar pazarında elde edilen istikrarlı başarının, Shell’in müşterilere katma değer sunan stratejik işbirlikleri ile güçlendiğini belirterek şöyle konuştu: “Türkiye’deki müşterilerimize, dünyanın en gelişmiş teknolojilerini ulaştırıyoruz. Otomotiv, demir-çelik,genel imalat, inşaat, enerji gibi Türkiye’nin birçok sektörüne hizmet verirken, sektörlerinin lider kuruluşlarıyla da işbirliği yaparak, onlara çözüm ortaklığı sağlıyoruz.” 

Shell Madeni Yağlar Hakkında: 

  • Shell Madeni Yağlar, tarihe tanıklık etmiş bir marka; ilk Concorde uçuşunda, Panama Kanalı’nın kapılarında, Londra’nın simgesi London Eye ve hatta NASA ile uzayda Shell Madeni Yağlar kullanıldı. Shell Madeni Yağlar öne çıkan performansıyla modern tarihin efsanevi olaylarına tanıklık etti, bu yüzden dünyanın en önde gelen üreticileri Shell Madeni Yağlar’ı tercih ediyor.
  • 1960’lar-Dünyada bir ilk. Shell, tüm araçlarda her mevsim kullanılabilen  4 mevsimlik motor yağını pazara sürdü.
  • 1970’ler -Dünyada bir ilk. Shell motorun temiz kalmasını sağlayan deterjan katıklı motor yağlarını üretti
  • 1990’lar-Shell ilk kez ‘ düşük küllü’ (low SAPS: daha düşük sülfatlı kül, fosfor ve sulfur)- motor yağlarını lanse etti. Düşük küllü ürünler dizel motorların egzoz emisyonunun düşmesini sağlarken partikül filtrelerinin de korunmasını sağlar.
  • 2000’ler- ABD’de Shell Madeni Yağlar  ilk kez hybrid araçlar için özel tasarlanmış satış sonrası motor yağını piyasaya sürdü.