Jump menu

Main content |  back to top

BASIN BÜLTENİ

TÜRK TAKIMLARI SHELL ECO-MARATHON İÇİN ROTTERDAM YOLCUSU

Gençleri geleceğin yakıt alternatiflerini geliştirmeye teşvik etmek için düzenlenen Shell Eco-marathon’un Avrupa organizasyonu bu yıl ilk kez bir sokak parkurunda gerçekleştirilecek. Hollanda’nın Rotterdam şehrindeki sokak parkurunda 17-19 Mayıs tarihlerinde yapılacak yarışma bu yıl 28’inci kez düzenleniyor. Organizasyona davet edilen 227 takım arasında 17 Türk takım yer alıyor.

En az yakıtla en uzak mesafeyi kat etmek hedefiyle bu yıl 28’incisi düzenlenecek olan Shell Eco-marathon Avrupa’da heyecan giderek artıyor. Avrupa genelinde 3 binden fazla öğrencinin hazırlandığı Shell Eco-marathon, bu yıl çok daha farklı bir mücadeleye sahne olacak.

17-19 Mayıs 2012 tarihleri arasında Hollanda’nın Rotterdam şehrinde düzenlenecek olan Shell Eco-marathon bu kez zorlu bir sokak parkurunda gerçekleşecek. Normalden daha kısa ve çok sayıda viraja sahip olan Ahoy Arena çevresindeki yeni Shell Eco-marathon parkuru Hollanda’da düzenlenen etkinlikle tanıtıldı.
 
24 ülkeden 227 takım mücadele edecek
Rotterdam’daki sokak parkuru, 90 derecelik 5 keskin virajı ile Shell Eco-marathon’a 24 ülkeden davet edilen 227 takımın teknik ve sürüş becerilerini test edecek. Takımlar, bu zorlu pistte yarışarak gerçek yol koşullarına daha uygun araçlar hazırlamak adına önemli deneyimler edinecekler.

Parkurun yapısı nedeniyle takımların frenleme, hızlanma ve viraj alma gibi sürüş becerileri bu yılki yarışlarda sonuçların yaklaşık yüzde 50’sini etkileyecek. Mücadelenin sokaklara taşınması ile Shell Eco-marathon Avrupa’nın daha geniş bir kitlenin erişimine açılması ile gençlerin sürdürülebilir enerji kaynaklarına ilişkin çalışmalarının ön plana çıkarılması ve desteklenmesi de hedefleniyor.

Türkiye’deki hazırlıklar tam gaz sürüyor
Türkiye’den bu yıl 17 takım, Shell Eco-marathon başvuru aşamalarını başarı ile tamamladı. Bu takımlar arasında yer alan, Türkiye’nin çeşitli illerinden 11 üniversite ve liseden yaklaşık 50 öğrenci Ocak ayı başında Boğaziçi Üniversitesi’nde bir araya geldi.

Toplantıda Shell Eco-marathon Avrupa Teknik Müdürü Gilles Vanier ve Shell Eco-marathon Medya Sorumlusu Petr Sindler öğrencilere yeni parkur, Rotterdam kenti ve diğer teknik kriterler hakkında detaylı bilgiler verdi.

Peter Voser: ”Hedef, enerji sorununa sürdürülebilir çözüm”
Bu yıl pek çok yeniliğe sahne olacak Shell Eco-marathon’da gençlerin mücadelesinin yanı sıra, çeşitli interaktif etkinlikler ile enerji ve ulaşımın geleceğine ilişkin güncel gelişmelerin, Avrupa genelinde her yaştan katılımcı tarafından deneyimlenmesi hedefleniyor.

Royal Dutch Shell CEO’su Peter Voser etkinliğe ilişkin olarak, “Shell Eco-marathon, dünya enerji sorunlarına sürdürülebilir çözümler bulmak için işbirliği içinde çalışılması gerektiğini gösteriyor. Yeni nesil mühendislerin yaratıcılığı ve Rotterdam şehrinin ortaklığıyla enerji geleceğine yönelik yenilikçi yaklaşımlar oluşturma konusunda Avrupa'nın sahip olduğu yeteneği vitrine çıkarmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

Shell Eco-marathon Avrupa 2012, geçen yıllarda da olduğu gibi Shell Eco-marathon araçları için özel lastikler üreten Michelin ve hidrojen yakıt türü tedarik eden Linde Group tarafından destekleniyor. Royal Dutch Touring Club ANWB de etkinliğe teknisyen desteği veriyor.

Shell Eco-marathon 2012

Shell Eco-marathon Avrupa hakkında:

Shell Eco-marathon, her yıl Avrupa, Amerika ve Asya’da düzenlenen, dünyanın en yenilikçi ve zorlu öğrenci yarışmalarından biridir. Bu etkinlikte dünyanın her yerinden gelen lise ve üniversite öğrencilerinden oluşan ekipler, enerjiden tasarruf eden araçlar tasarlamaya, üretmeye ve test etmeye teşvik edilmektedir.

Yarışın amacı bir litre yakıtla en uzak mesafeyi katetmektir. Ekipler yarışa;  “Prototip” ve “Şehir Konsepti” (Urban Concept) adlı iki kategori altında katılıyor. Prototipler; geleceğin otomobillerini yansıtan, fütüristik tasarımlı araçlar. Şehir Konsepti (Urban Concept) otomobilleri ise geleneksel taşıtlardan ilham alınarak tasarlanıyor ve dış görünüş olarak günlük yaşantımızda kullandığımız otomobil modellerine benziyor.

Organizasyon, Shell’in inovasyon ve sürdürülebilir gelişme ilkelerini, gençlerin yaratıcılıklarını ortaya koyduğu bu platformda en iyi şekilde örnekliyor.