Jump menu

Main content |  back to top

BASIN BÜLTENİ

TÜRK EKİPLER ALMANYA’DA SHELL ECO-MARATHON’DA YARIŞACAKLAR

Öğrencilerin ‘1 litre yakıtla en uzun yol’ mücadelesine Türkiye’den 8 ekip katılacak. Ekipler, geçtiğimiz yıl 1 litre ile elde ettikleri 1078 km’lik rekorlarını kırmaya çalışacaklar.

Royal Dutch Shell’in, sürdürülebilir enerji konusunda bilinç yaratmak ve yakıt verimliliğini teşvik etmek amacıyla bu yıl 27.’sini düzenleyeceği Shell Eco – Marathon heyecanı için geri sayım başladı. Almanya’da 26-28 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirilecek olan yarışmaya Türkiye adına katılacak olan 7 öğrenci ekibi, tasarladıkları araçlarla, “1 litre yakıtla en fazla yolu alabilmek için” mücadele edecekler.

Shell’in sürdürülebilir enerji ve yakıt verimliliği bilincinin yaygınlaşması için düzenlediği Shell Eco–Marathon heyecanı, bu yıl 27. kez yaşanacak. Dünya genelinde lise, teknik lise ve üniversite öğrencilerinin mücadele ettiği  ve 2010 yılında açılış törenini 4000’i aşkın kişinin takip ettiği Shell Eco-marathon’da; ekipler, tasarladıkları araçlarla sadece 1 litre yakıtla en uzun mesafeyi kat etmeye çalışıyorlar.

Shell Türkiye’nin 8 yıldır katıldığı ve 26-28 Mayıs 2011 tarihlerinde Almanya’nın EuroSpeedway Lausitz pistinde yapılacak yarışmada, toplam 220 okul arasında 7 Türk ekibi mücadele edecek. “Prototip” ve “Şehir aracı” ana konseptlerinde, “Hidrojen”, “Solar” ve “Ethanol” yakıt kategorilerinde düzenlenen yarışmaya, Anadolu Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Fen Lisesi ekipleri katılacak.

Türk öğrenciler iddialı
Shell & Turcas Kurumsal İletişim Müdürü Yankı Özkan,  Shell Eco – Marathon’un, Shell’in yakıt verimliliği çalışmalarının en etkin yansımalarından biri olduğunu belirterek, “Türk gençlerinin yakıt tasarrufu konusuna önem vermeleri hem çevreye duydukları saygı hem de teknolojiye olan meraklarının bir ürünü olduğunu söyledi.

Yaratıcılıkta sınır tanımayan konsept araçlarıyla Türk öğrenciler bu yıl da çok iddialılar ve etkileyici tasarımlar oluşturdular. Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da Türk öğrencilerin başarılı olacağına inanıyoruz. Onların bu çabaları gelecekte Türkiye’de daha az yakıtla daha uzun mesafe kat edecek araçların tasarlanmasına da ilham olacak” dedi.

Geçen yıl düzenlenen Shell Eco – Marathon’da, Türk ekipleri, tasarladıkları araçlarla farklı kategorilerde başarılar kazanmıştı.Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Fen Lisesi, etanol yakıt tipinde prototip kategorisinde 2. olurken, şehir arabaları kategorisinde 67 adet ekip ile birlikte yarışan Sakarya Üniversitesi’nden SETT ekibi, hidrojen yakıtı ile çalışan SETTAR isimli araçlarıyla finalde 7. olma başarısını göstermişti. Boğaziçi Üniversitesi’nin otomobili “BUHAR” 1 litre yakıt eşdeğeri hidrojen yakıt piliyle 1078 km. yol kat ederek prototip kategorisinde 14., ODTÜ ekibi de yine 1 lt yakıt eş değeri hidrojen ile prototip kategorisinde 19.’luğa ulaşmıştı.

SHELL ECO-MARATHON HAKKINDA:

Dünya çapında birçok ülkeden binlerce öğrencinin daha az yakıtla daha fazla yol almayı amaçlayan araçlar tasarlayıp, ürettikleri ve yarışarak test ettikleri Shell Eco-marathon, 1985 yılından bu yana düzenleniyor. Royal Dutch Shell’in global çapta  en büyük sosyal sorumluluk girişimlerinden biri olan etkinliğe 8 yıldır katılan Türkiye,  projeyi en iyi uygulayan ve en fazla katılım gerçekleştiren ülkelerin başında geliyor.

Shell Eco-marathon’un temel ilkesi; en uzun mesafeyi en az yakıtla ve en az emisyonla kat edebilecek bir aracın tasarımını ve üretimini gerçekleştirmek. Yakıt olarak dizel, benzin ve LPG gibi geleneksel yakıtların yanı sıra; güneş, elektrik, hidrojen, biyoyakıt gibi alternatif enerji kaynakları da kullanılabiliyor. Ekipler, emniyet kurallarına uydukları sürece hayal dünyalarının peşine takılıp istedikleri yenilikçi yakıtı deneme hakkına da sahip.

Takımlar, sürtünmeyi azaltıcı ve verimliliği artırıcı araç tasarımları ve yakıtlarla araçlarını kendileri yaratabiliyor ya da günümüzde kullanılmakta olan konvansiyonel araçlara benzer araçları modifiye ederek de yarışmaya katılabiliyor.

Farklı enerji kaynaklarını adil bir şekilde değerlendirmek için ekipler belirlenen süre içinde yine kendileri için belirlenmiş bir mesafeyi kat etmek zorunda. Yarış sonrasında, harcanan yakıt miktarı hesaplanıyor ve Avrupa için kilometre/litre eşdeğeri, ABD için mil/galon eşdeğeri ile ifade ediliyor. En uzun mesafeyi kat eden ekip yarışın galibi oluyor.

Sayfa Araçları