Jump menu

Main content |  back to top

Basin Bülteni

Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

Shell’in Shell V-Power Diesel ürün grubu içinde yer alan yeni yakıtı “Shell V-Power Diesel+GTL Teknolojisi ” şimdi Türkiye’de.

Akaryakıt teknolojisinin öncü şirketi Shell, geliştirdiği sentetik katkı olan GTL teknolojisine (Gas to Liquids)-(Gazdan sıvıya dönüştürülmüş)” sahip yeni ürünü “Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisini İngiltere Thornton’da bulunan Shell Teknoloji Merkezi’nde gerçekleştirdiği toplantı ile basın mensuplarına tanıttı. Shell bu ürünüyle sürücülere devrim niteliğinde  bir dizel seçeneği sunuyor. 

En son dizel teknolojisi ve sentetik dizel tipi yakıtın kombinasyonu olan Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi yeni nesil dizel araçlar için üretildi. GTL katkısının  kükürt değeri çok düşük iken setan sayısı sıradan dizellere göre daha yüksek. Yeni yakıt, içerdiği formül ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor, tortu birikmesinin önüne geçiyor, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansını daha da artırıyor.

Türkiye'de düşük kükürtlü dizel segmentinde tüketiciye seçim özgürlüğü getirecek GTL teknolojili yakıt, dizel araçlarında daha yüksek performans arayan ve motor bakım masraflarını azaltmak isteyen uzun yol hafif ticari ve yeni nesil dizel binek araç sürücülerine hitap ediyor.

 
“Türkiye yine bir ilk’e imza atıyor”

“Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi”, Avusturya, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Lüksemburg, Hollanda, Slovakya, İsviçre, Tayland, Polonya ve İngiltere olmak üzere toplam 12 ülkeden sonra Türkiye’de de satışa sunuluyor.

 
“Shell’in farklılaştığı en önemli alan teknolojisi”

GTL, Shell’in, daha temiz yakıtlar geliştirme yolundaki kararlılığı çerçevesinde 30 yılı aşkın bir sürede geliştirdiği yenilikçi teknolojisi ile üretildi. Bu teknoloji, Biomass to Liquids(biyokütleden sıvıya dönüşüm) gibi düşük karbon yakıt teknolojileri için bir köprü niteliğinde. GTL Yakıtı, hükümetlerin ve şehirlerin enerji kaynaklarını çeşitlendirmelerine, yerel emisyonları azaltmalarına ve sürdürülebilir ulaşımın teşvik edilmesine yardım edebilecek uygun maliyette bir alternatif yakıt özelliğini taşıyor.

Dünya çapında “Gazdan Sıvıya” teknolojisinin geliştirilmesine öncülük eden Shell, Bintulu-Malezya’da kurduğu ve bugün günlük 14.700 varil kapasiteyle çalışan orta ölçekli GTL fabrikasını 1993 yılında işletime soktu. Dünyanın GTL merkezi olma iddiasında olan Katar’da  2010 sonlarına doğru işletime sokulması planlanan GTL tesisi ile Shell, dünya ölçeğinde günlük 140.000 varil üretimine ulaşacak.  GTL projesi, Katar sınırları içinde uygulanan en büyük enerji projesi olma özelliğini de taşıyor.

 
“Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi, Le Mans’ın galibi”

2008 yılında, Shell V-Powe Diesel+GTL teknolojisi, Fransa’da düzenlenen efsanevi Le Mans 24 saat yarışlarında, Audi Sport ekibini 3 kez üst üste zafere taşıdı.

Shell, Aralık 2005’te, ilk dizel yarış arabasını geliştirmek üzere Audi’yle teknik işbirlği yaptı. Haziran 2006’da, Audi 210 TDI marka araba, Le Mans’ta tarihi bir zafer kazanarak, bu yarışı kazanan ilk dizel motorlu araba unvanını aldı. Bu sonuç, 2007 ve 2008 yıllarında da tekrarlandı.

Bu zaferlerde, yarış formülasyonuna dahil edilen yüksek setanlı Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisinin büyük rolü var: Geleneksel dizele göre bu karışım, yakıtın daha temiz ve verimli bir şekilde yanmasına olanak sağlıyor.