Jump menu

Main content |  back to top

Bu hizmet müşteri şikayetleri veya sorgulamaları için değildir. Müşteri hizmetleri ile ilgili sorunlar için lütfen yerel Shell ofisimiz ile iletişime geçiniz.

Shell Küresel Yardım Hattı nedir?

Küresel Yardım Hattı, Shell çalışanlarının ve diğerlerinin kaygıları, ikilemleri veya iş prensipleri ve tüzüğümüz ile ilgili uyuşmazlıkları, gizlilik içerisinde endişeden uzak bir biçimde dile getirebilmelerini sağlar.

Küresel Yardım Hattı'nı kim kullanabilir?

Küresel Yardım Hattı tüm Shell çalışanları veya sözleşmeli personel ile tedarikçi veya ajans gibi işbirliği yaptığımız üçüncü şahısların Shell veya bir Shell çalışanının kabahatini gözlemlemeleri halinde kullanabilmeleri içindir. Bu olanak müşteri hizmetleri şikayetleri veya sorgulamaları için değildir.

Küresel Yardım Hattı ile bir soruyu veya endişeyi nasıl iletebilirim?

Küresel Yardım Hattı yılın 365 günü 24 saat hizmet vermektedir. Yardım Hattı çağrıları ve iletiler Shell adına uzman bir kuruluş tarafından ele alınır. Bir bildirim gerçekleştirmenin iki yolu vardır:

1. Küresel Yardım Hattı web sitesi: Bu web sitesinde bir form doldurarak soru ya da endişelerinizi iletebilirsiniz. Webs itesi 14 dilde hizmet vermektedir ve Shell çalışanlarının yanı sıra tüm üçüncü şahıslar tarafından erişilebilir.

2. Ülkenizdeki Küresel Yardım Hattı telefonu: Shell’in faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde bu yardım hattını ücretsiz arayabilirsiniz. Talep edilirse görüşmelere tercüman da dahil edilebilir. Eğer gerekli dil için hızlı yanıt almak isterseniz, çağrınızı cevaplayan kişiye gerekli dilin ismini söyleyebilirsiniz.

Küresel Yardım Hattı'na ulaştığımda ne olacak?

Kendinizi tanımlayarak gizlilik içerisinde veya dilerseniz isim ve iletişim bilgileri vererek iletişim kurabilirsiniz. Endişeleriniz ile ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi sağlayınız ancak eğer şikayetiniz bir kişi hakkında ise konu dışına çıkmamaya özen gösteriniz. Bir telefon görüşmesi veya web sitesi üzerinden gönderdiğiniz form neticesinde, size bir numara ve PIN kodu verilecek ve böylece bildiriminizin takibini yapabilecek veya bildirimize daha fazla bilgi ekleyebileceksiniz. Telefon hattı veya websitesi üzerinden yaptığınız her bildirim Shell'e iletilecektir.

Shell aldığı bildirimleri ne yapıyor?

Bildiriminiz ilk değerlendirme için önce Bölgesel Koordinatör'e daha sonra da uygun şekilde tatbik edilmesi için de Durum Yöneticisi'ne iletilir. Eğer bildiriminiz bir soru veya tavsiye talep eden bir ikilem ile ilgiliyse yasal ekibimizin bir üyesi veya konuya ilişkin bir uzmanımız gibi tavsiyeyi iletebilecek birine yönlendirilecek.

Eğer bildirim dikkatlice incelenmesi gereken bir iddia veya itham tabiyetindeyse, bir müfettiş veya teftiş ekibi konuyla ilgilenecek. Bu genellikle bildirimin yapıldığı ülkedeki ilgili eğitimi alan ve yerel uzmanlığı olan bir müfettişin dahil olması anlamına gelir.