Değer yaratan inovatif ürünleri ve üstün müşteri deneyimiyle, Türkiye’nin önde gelen, rekabetçi ve inovatif entegre enerji şirketi olan Shell Türkiye, küresel alandaki hizmet deneyimini ve ürün yelpazesindeki inovasyon ve gelişmeleri, dünya ile aynı anda Türkiye’deki müşterilerine sunmaktadır. Shell Türkiye ayrıca; sağlık, emniyet ve çevre konularındaki küresel deneyimini, teknik, teknolojik birikimi ve Ar-Ge projeleri sonucunda elde ettiği tecrübesini toplum ile paylaşıyor.

Shell, Türkiye’de; “Perakende Satışlar”,“Madeni Yağlar Üretim ve Pazarlama”, “Ticari Filo”, “Toptan Akaryakıt”, “Enerji ve Gaz”, “Doğalgaz ve Petrol Arama”, “Havacılık Satışları”, “Kimya Satışları” ve “Denizcilik Satışları” alanlarında faaliyet gösteriyor. Shell Türkiye’nin Shell & Turcas Petrol A.Ş çalışanları da dahil 700 civarında çalışanı bulunuyor ve şirket, yaklaşık 15.000 kişiye de dolaylı olarak istihdam sağlıyor.

2006 yılında akaryakıt alanındaki ticari faaliyetlerini ve istasyon ağını büyütmek üzere yeni bir yapılanmaya giden Shell, sektörün köklü şirketlerinden Turcas Petrol ile ortak olarak, %70 oranında hissesine sahip olduğu Shell & Turcas Petrol A.Ş.’yi kurdu. Shell’in Perakende Satışlar, Ticari Akaryakıtlar, Ticari Filo ve Madeni Yağlar alanlarındaki faaliyetleri Shell & Turcas Petrol A.Ş. bünyesinde yürütülmekte olup petrol ve doğal gaza arama, havacılık, kimya, denizcilik, doğalgaz ve elektrik ticareti faaliyetleri de Türkiye’deki diğer Shell şirketleri tarafından gerçekleştiriliyor.

Shell & Turcas olarak her gün 500 binden fazla motorlu taşıta, yüzlerce şantiyeye akaryakıt ikmali yapıyor ve 1 milyondan fazla misafirini 1016 adet Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış istasyon ağında misafir ediyoruz.

Shell’in Akdeniz’deki tek gres ve en büyük madeni yağ üretim tesisi olan Derince’deki üretim tesisinde 2015 yılında toplam 93 bin ton madeni yağ ve gres üretimi gerçekleştirdik. Son dönemdeki yatırımlarımızla Shell içinde bir bölgesel madeni yağ üretim üssü haline getirdiğimiz Derince Madeni Yağ ve Gres Üretim Tesisimiz’den 58 ülkeye ihracat yapıyoruz.
Shell & Turcas Petrol A.Ş’nin Türkiye genelinde kendi işlettiği 7 terminali (5 akaryakıt ve 2 LPG) ve 7 müşterek işletilen akaryakıt terminali olmak üzere toplam 14 depolama tesisi bulunuyor. Shell & Turcas, madeni yağlar pazarındaki liderliğini son 9 yıldır kesintisiz sürdürüyor.

Sektörün en büyük filo yakıt yönetim sistemi Shell Taşıt Tanıma Sistemi’nde, yaklaşık 500.000 kayıtlı araç bulunuyor. Yine sektörün en büyük sadakat programlarından biri olan Shell Club Smart 1,6 milyon aktif kullanıcı sayısına ve 7 milyon kayıtlı müşteriye sahiptir. Sadakat kart programı müşteri deneyimini geliştirmek için Shell & Turcas’ın en çok faydalandığı alanların başında geliyor. Shell Türkiye, THY Miles & Smiles programından kazanılan millerin akaryakıt alımında kullanılması, seçili istasyonlarda hayata geçirdiği araçtan inmeden ve internet kullanmadan mobil ödeme sistemi gibi stratejik işbirlikleri ile müşteri deneyimini farklılaştırmak konusunda sektöründe yeniliklere liderlik ediyor. Bu işbirliklerini de müşterilerinin farkında olduğu ihtiyaçlara ek olarak, farkında olamadığı ihtiyaçlarını da analiz ederek tasarlıyor.

Perakende sektöründeki müşteri ihtiyaçları ve beklentileri hızla değişiyor. Shell ise dünyada bu değişimin gerekliliklerini yerine getirmek için “Shell’e Hoş Geldiniz” müşteri deneyimi programını tasarladı. Program, Shell’in perakende alanında faaliyet gösterdiği 80 ülke arasında ilk defa Türkiye’de hayata geçirildi. Shell & Turcas, hayata geçirdiği müşteri odaklı yaratıcı projeleri, kazandığı başarıları ve küresel organizasyonundaki itibarı nedeni ile Shell’in, bu programının lansmanını gerçekleştirdiği ilk ülke olarak Türkiye’nin tercih edilmesini sağladı. Program, 2015 yılı Nisan ayı itibari ile Türkiye’de hayata geçti. “Shell’e Hoşgeldiniz” müşteri deneyimi programının ana amacı, müşterilere, Shell istasyonlarına girdikleri andan ayrıldıkları ana dek mutlu bir alışveriş deneyimi yaşatmak ve onları, yüzlerinde bir gülümseme ile uğurlamak. Bu kapsamda başlatılan ve halen devam etmekte olan çeşitli projeler geliştirildi. Projelerin ana yaklaşımı ise tamamen, baştan sona müşteri deneyimine odaklanmak oldu.

“Shell’e Hoş Geldiniz” müşteri deneyimi programı kapsamında istasyon çalışanlarının ihtiyaçlarına özel olarak yeni bir eğitim programı tasarlandı ve yıl içinde verilen yüz yüze eğitim saat süreleri ikiye katlandı. 2015 yılında sadece bu konuya odaklanan 100.000 adam/saatin üzerinde davranış odaklı yüz yüze eğitimler verdi. Değişim Sohbetleri olarak başlayan bu eğitimler, 2016 yılında da Fark Yaratan Sohbetler olarak devam ediyor. Eğitim içeriğini oluştururken uzmanlardan danışmanlık desteği alındı. Bu eğitimler ile tüm saha ekipleri, müşterilerin ihtiyaçlarını hızla analiz ederek, onların beklentileri doğrultusunda hizmet sunmaya hazır olması hedefleniyor.

Shell’in gerçekleştirmiş olduğu araştırmaya göre, bir saatten fazla yolculuk yapmakta olan tüketicilerin %77’si yemek yeme veya atıştırmalık yiyecek alma ihtiyacı duyuyor. Bu beklentiyi karşılamak için Shell & Turcas, bugün 30 ilde 225 Shell istasyonundaki modern mimari tasarıma sahip “Select” marketlerini ziyaret eden müşterilerine, aradıklarını daha kolay bulabilecekleri bir alışveriş deneyimi yaşatıyor. Shell & Turcas böylece sektöründe, müşterilerine kendi markası ile katkısız sandviç ve taze kahve hizmetini sunan ilk şirket oldu. Shell & Turcas, Select marketlerin sayısını 2 yıl içinde 300’e çıkarmayı planlıyor. Select marketlerde lansmanından bu yana yaklaşık 1.000.000 sandviç ve 1.500.000 bardak kahve satışı gerçekleştirildi.

Dijitalleşme de Shell & Turcas’ın yakından takip ettiği çok önemli bir eğilim. Shell & Turcas bu eğilimi de iş yapış şekline hızla dahil ediyor. İzni alınan Shell ClubSmart kart programı kullanıcılarına e-posta ve Shell’in Motorist uygulaması aracılığı ile onların ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirilmiş teklifler gönderiliyor. Ayrıca hem internet sitesi hem de yine Shell’in Motorist uygulaması aracılığı ile “Müşterinin Sesi” anketi düzenleniyor. Anket sayesinde müşteri geri bildirimleri toplanarak inceleniyor. Bu veriler “Shell Select” marketlerindeki ürün gamını şekillendirmekten, yepyeni bir kampanyanın hayata geçirilmesine kadar bir çok projenin ilk adımlarının atılmasına katkıda bulunuyor.

2014 yılında Shell & Turcas ve Turkcell işbirliğiyle hayata geçirilen akaryakıt mobil ödeme sistemi, Turkcell ve Shell müşterisi olan tüketicilerin akıllı telefona gerek duymadan, mobil telefonları ile kolayca akaryakıt ve otogaz ödemesi yapmasını sağladı. 2016 yılında da Shell & Turcas ve Turkcell Ödeme Hizmetleri işbirliğiyle hayata geçirilen uygulama ile Turkcell’in ödeme platformu Paycell’i kullananlar araçlarından inmeden yakıt ödemelerini cep telefonlarından kolayca gerçekleştirebiliyor. İlk aşamada 42 Shell istasyonunda sadece Turkcell müşterilerinin kullanabildiği bu uygulama, kısa zamanda daha fazla Shell istasyonunda ve yine Paycell ile diğer GSM operatörlerinin aboneleri tarafından da kullanılabilecek.

Shell & Turcas ve Turkcell Ödeme Hizmetleri arasındaki yeni işbirliği, akaryakıt istasyonlarında kredi kartı ile ödeme yapmak için sıra bekleme dönemini sona erdiriyor. Turkcell’in yeni ödeme platformu Paycell’i kullananlar artık Shell’in 42 istasyonunda araçlarından inmeden yakıt ödemelerini yapabiliyorlar. Her model telefondan ve internete bağlanmaya gerek kalmadan, sadece cep telefonuna gelen mesajı onaylayarak ödeme imkânı sunan bu uygulamayı kullananlar, saniyeler içinde kredi kartından ödeme yapıp yakıtlarını alarak zaman kaybetmeden istasyondan ayrılabiliyorlar.

Öte yandan Shell&Turcas , başta otomotiv olmak üzere inşaat, madencilik, enerji üretimi, demir-çelik ve genel imalat gibi kullanım alanlarında müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli madeni yağ ürünlerinin satışı ve pazarlamasını da gerçekleştiriyor. Helix, Rimula motor yağlarının yanı sıra, Tellus, Omala ve Gadus markalı endüstriyel yağ ve gresleri de şirketin madeni yağ portföyünde bulunuyor. Shell dünyada sekiz tesiste baz yağları üretiyor ve madeni yağ üretmek için 50’den fazla tesiste baz yağ ile katkı maddelerini harmanlıyor. 100'den fazla ülkede madeni yağ dağıtımı ve satışını gerçekleştiriyor. Shell, 2015 yılında Ar-Ge çalışmalarına yaklaşık 1.1 milyar dolar yatırım yaptı. PurePlus teknolojisi ile üretilen Shell Helix Ultra’nın Türkiye lansmanı da 2014 yılında gerçekleştirildi. Shell Helix Ultra, yeni nesil ve son teknoloji ile üretilen motorların ihtiyaçlarına uygun aktif temizleme teknolojisi ile tasarlandı.

Küresel pazarda Shell’in madeni yağlar tedarik zinciri organizasyonunda 3 bin uzman çalışıyor. Shell’in ABD, Almanya, İngiltere, Hollanda ve Japonya’da madeni yağ konusunda uzmanlaşmış araştırma laboratuvarları bulunuyor. Bu laboratuvarlarda çalışan yaklaşık 200 bilimadamı ve madeni yağ mühendisi, her yıl milyonlarca kilometrelik saha denemeleri gerçekleştiriyor. Shell küresel ölçekte madeni yağ, baz yağ ve gres alanlarında 150’den fazla patente ve 3 bin ekipman üreticisinin tavsiye ve onayına sahiptir. Shell; Ferrari, Hyundai, Daimler, BMW, Ducati, Komatsu, Warstila, ZF, Schaeffler gibi markalara ürün tedarik ediyor.
Shell dünyada 20’den fazla ülkede, 5.000’den fazla müşterisine otomotiv, inşaat, taşımacılık, madencilik, petrol arama ve üretim ile şehir içi deniz taşımacılığı gibi farklı iş alanlarında endüstriyel tüketime yönelik yakıtlar tedarik ediyor.Temel amacı toptan akaryakıt müşterilerine yakıt tasarrufu sağlamak için tasarlanan Shell FuelSave Diesel gibi kaliteli ürünler temin ederek, ağır vasıta ve iş makinelerinde maliyetlerini azaltmalarına yardımcı olmaktır. Shell, dizel ve benzinli tüm araçlarda yakıt verimliliği sağlayan Shell FuelSave Tasarruf Yakıtları ile gelişmiş bir tasarruf formülü sunuyor. Türkiye’de de her noktaya yakıt tedarik edebilecek güçlü bir tedarik zinciri ve bayi ağına sahip olan Shell & Turcas, bayileriyle birlikte çalışarak hem global tecrübesini kendileriyle paylaşıyor, hem de onların yerel tecrübelerinden faydalanarak müşterilerine daha fazla değer katıyor. Konusunda uzman, müşteri ihtiyaçlarını bilen aktif saha satış ekibiyle iş ortaklarını; onların gelişimine eğitimler ile katkıda bulunuyor.

Shell & Turcas, Türkiye’de filolar için geliştirilmiş pazar lideri yakıt yönetimi uygulaması olan Shell Taşıt Tanıma Sistemi (TTS) ile kullanıcılarına filo takibinde tam kontrol imkanı sunarken, yaygın hizmet ağı ve ödeme kolaylığı gibi avantajlarla ticari filo yönetimini daha kolay hale getiriyor. 1996 yılında Türk akaryakıt sisteminde bir ilk olarak kullanıma sunulduğundan itibaren bu alanda lider olma özelliğine sahip olan Shell TTS’nin kullanıcıları için hayatı kolaylaştırdığı alanların başında ödeme kolaylığı, yakıt ve zaman tasarrufu, tüketim ve harcamaların kontrolü gibi cazip avantajlar geliyor. Shell Taşıt Tanıma Sistemi, bugün Türkiye’nin dört bir tarafındaki yaklaşık 20.000 firma, 500.000’i aşkın araç tarafından kullanılıyor. Online sistem bağlantısı ile sürekli iletişim, etkin ve pratik filo yönetimi imkanı sunan geniş hizmet ağı sayesinde, filo sahipleri tüm Türkiye’ye yayılmış 1000’i aşkın Shell akaryakıt istasyonunda bulunan bu hizmetten yararlanabiliyor. Bu sene 20’inci yaşını kutlayan Shell Taşıt Tanıma Sistemi yeni filo takip ürünü Shell FiloPlatform ile filo yönetiminde gerçek kontrol sağlamayı ve müşterilerine değer katan bir iş ortağı olmayı vaadediyor.

Daha önce de belirttiğimiz gibi Shell’in petrol ve doğal gaz arama, havacılık, kimya, denizcilik, doğalgaz ve elektrik ticareti faaliyetleri Türkiye’deki diğer Shell şirketleri tarafından gerçekleştirililmektedir. Shell Türkiye’de kurumlara yönelik olarak doğalgaz ve elektrik tedariği de sağlamakta, aralarında ev eşyaları, deterjan, boya ve basım mürekkepleri de olmak üzere günlük hayatın vazgeçilmez parçası olan pek çok ürünün üretimde kullanılmak üzere petrokimyasal satışı ve pazarlaması da gerçekleştirmektedir. Türkiye’de 21 limanda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası firmalara madeni yağ satışı gerçekleştiriyor ve teknik hizmetler sunuyor, 12 havalimanında günde ortalama 65 uçağa yakıt ikmali yapıyoruz.

Shell Türkiye‘nin en önemli amaçlarından biri, tüm faaliyetlerini gerçekleştirirken çevreye ve insan hayatına zarar verebilecek olası kazaları önlemektir. Shell kendi kontrolü altındaki operasyonlarda, yaklaşık 100 milyon kilometre yolu, çevreye ve insan hayatına zarar verecek bir trafik kazası yapmadan kat etmenin haklı gururunu taşıyor. Bu başarı; Shell'in emniyet, çevre ve sağlık alanında aldığı etkin önlemler ve gerçekleştirdiği eğitimlerle mümkün oluyor.

daha fazlasi shell&turcas

Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Türkiye’de 93 yıldır faaliyet gösteren Shell, toplumsal değer yaratan birçok alanda da önemli çalışmalar yürütüyor ve sosyal sorumluluk projelerini yol emniyeti, inovasyon ve eğitim alanlarına yoğunlaşarak sürdürüyor.

Shell & Turcas Petrol A.Ş. (STAŞ)

Shell & Turcas olarak her gün 500 binden fazla motorlu taşıta, yüzlerce şantiyeye akaryakıt ikmali yapıyor ve 1 milyondan fazla misafirini 1016 adet Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış istasyon ağında misafir ediyoruz.

you may also be interested in

İletişim

Müşteri hizmetleri ekiplerimizin ve ofislerimizin iletişim bilgileri

Müşteri Hizmetleri

Müşterilerimiz hafta içi 08:00-17:00 saatleri arasında aşağıdaki telefon numaralarından Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçebilmektedirler.