Shell & Turcas olarak Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış 1000’i aşan geniş istasyon ağımız ile her gün 500 binden fazla motorlu taşıta, yüzlerce şantiyeye akaryakıt ikmali yapıyor ve 1 milyondan fazla misafirimizi istasyonlarımızda ağırlıyoruz.

Shell’in Akdeniz’deki tek gres ve en büyük madeni yağ üretim tesisi olan Derince’deki üretim tesisimiz 2016 yılında toplam 24 bin ton ihracat hacmiyle yeni bir ihracat rekoru kırmıştır. Son dönemdeki yatırımlarımızla Shell içinde bir bölgesel madeni yağ üretim üssü haline getirdiğimiz Derince Madeni Yağ ve Gres Üretim Tesisimiz’den 57 ülkeye ihracat yapıyoruz.
Shell & Turcas Petrol A.Ş’nin Türkiye genelinde kendi işlettiği 6 terminali (4 akaryakıt ve 2 LPG) ve 5 müşterek işletilen akaryakıt terminali olmak üzere toplam 11 depolama tesisi bulunuyor. Shell & Turcas, madeni yağlar pazarındaki liderliğini son 10 yıldır kesintisiz sürdürüyor.

Sektörün en büyük filo yakıt yönetim sistemi Shell Taşıt Tanıma Sistemi’nde, yaklaşık 550.000 kayıtlı araç bulunuyor. Yine sektörün en büyük sadakat programlarından biri olan Shell Club Smart 1,6 milyon aktif kullanıcı sayısına ve 7 milyon kayıtlı müşteriye sahiptir. Sadakat kart programı müşteri deneyimini geliştirmek için Shell & Turcas’ın en çok faydalandığı alanların başında geliyor. Shell Türkiye, THY Miles & Smiles programından kazanılan millerin akaryakıt alımında kullanılması, seçili istasyonlarda hayata geçirdiği araçtan inmeden ve internet kullanmadan mobil ödeme sistemi gibi stratejik işbirlikleri ile müşteri deneyimini farklılaştırmak konusunda sektöründe yeniliklere liderlik ediyor. Bu işbirliklerini de müşterilerinin farkında olduğu ihtiyaçlara ek olarak, farkında olamadığı ihtiyaçlarını da analiz ederek tasarlıyor.

Perakende sektöründeki müşteri ihtiyaçları ve beklentileri hızla değişiyor. Shell ise dünyada bu değişimin gerekliliklerini yerine getirmek için “Shell’e Hoş Geldiniz” müşteri deneyimi programını tasarladı. Program, Shell’in perakende alanında faaliyet gösterdiği 80 ülke arasında ilk defa Türkiye’de hayata geçirildi. Shell & Turcas, hayata geçirdiği müşteri odaklı yaratıcı projeleri, kazandığı başarıları ve küresel organizasyonundaki itibarı nedeni ile Shell’in, bu programının lansmanını gerçekleştirdiği ilk ülke olarak Türkiye’nin tercih edilmesini sağladı. Program, 2015 yılı Nisan ayı itibari ile Türkiye’de hayata geçti. “Shell’e Hoşgeldiniz” müşteri deneyimi programının ana amacı, müşterilere, Shell istasyonlarına girdikleri andan ayrıldıkları ana dek mutlu bir alışveriş deneyimi yaşatmak ve onları, yüzlerinde bir gülümseme ile uğurlamak. Bu kapsamda başlatılan ve halen devam etmekte olan çeşitli projeler geliştirildi. Projelerin ana yaklaşımı ise tamamen, baştan sona müşteri deneyimine odaklanmak oldu.

“Shell’e Hoş Geldiniz” müşteri deneyimi programı kapsamında istasyon çalışanlarının ihtiyaçlarına özel olarak yeni bir eğitim programı tasarlandı ve yıl içinde verilen yüz yüze eğitim saat süreleri ikiye katlandı. 2015 yılında sadece bu konuya odaklanan 100.000 adam/saatin üzerinde davranış odaklı yüz yüze eğitimler verdi. Değişim Sohbetleri olarak başlayan bu eğitimler, 2016 yılında da Fark Yaratan Sohbetler olarak devam ediyor. Eğitim içeriğini oluştururken uzmanlardan danışmanlık desteği alındı. Bu eğitimler ile tüm saha ekipleri, müşterilerin ihtiyaçlarını hızla analiz ederek, onların beklentileri doğrultusunda hizmet sunmaya hazır olması hedefleniyor.

Shell’in gerçekleştirmiş olduğu araştırmaya göre, bir saatten fazla yolculuk yapmakta olan tüketicilerin %77’si yemek yeme veya atıştırmalık yiyecek alma ihtiyacı duyuyor. Bu beklentiyi karşılamak için Shell & Turcas, bugün 30 ilde 225 Shell istasyonundaki modern mimari tasarıma sahip “Select” marketlerini ziyaret eden müşterilerine, aradıklarını daha kolay bulabilecekleri bir alışveriş deneyimi yaşatıyor. Shell & Turcas böylece sektöründe, müşterilerine kendi markası ile katkısız sandviç ve taze kahve hizmetini sunan ilk şirket oldu. Shell & Turcas, Select marketlerin sayısını 2 yıl içinde 300’e çıkarmayı planlıyor. Select marketlerde lansmanından bu yana yaklaşık 1.000.000 sandviç ve 1.500.000 bardak kahve satışı gerçekleştirildi.

Dijitalleşme de Shell & Turcas’ın yakından takip ettiği çok önemli bir eğilim. Shell & Turcas bu eğilimi de iş yapış şekline hızla dahil ediyor. İzni alınan Shell ClubSmart kart programı kullanıcılarına e-posta ve Shell’in Motorist uygulaması aracılığı ile onların ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirilmiş teklifler gönderiliyor. Ayrıca hem internet sitesi hem de yine Shell’in Motorist uygulaması aracılığı ile “Müşterinin Sesi” anketi düzenleniyor. Anket sayesinde müşteri geri bildirimleri toplanarak inceleniyor. Bu veriler “Shell Select” marketlerindeki ürün gamını şekillendirmekten, yepyeni bir kampanyanın hayata geçirilmesine kadar bir çok projenin ilk adımlarının atılmasına katkıda bulunuyor.

2014 yılında Shell & Turcas ve Turkcell işbirliğiyle hayata geçirilen akaryakıt mobil ödeme sistemi, Turkcell ve Shell müşterisi olan tüketicilerin akıllı telefona gerek duymadan, mobil telefonları ile kolayca akaryakıt ve otogaz ödemesi yapmasını sağladı. 2016 yılında da Shell & Turcas ve Turkcell Ödeme Hizmetleri işbirliğiyle hayata geçirilen uygulama ile Turkcell’in ödeme platformu Paycell’i kullananlar araçlarından inmeden yakıt ödemelerini cep telefonlarından kolayca gerçekleştirebiliyor. İlk aşamada 42 Shell istasyonunda sadece Turkcell müşterilerinin kullanabildiği bu uygulama, kısa zamanda daha fazla Shell istasyonunda ve yine Paycell ile diğer GSM operatörlerinin aboneleri tarafından da kullanılabilecek.

Shell & Turcas ve Turkcell Ödeme Hizmetleri arasındaki yeni işbirliği, akaryakıt istasyonlarında kredi kartı ile ödeme yapmak için sıra bekleme dönemini sona erdiriyor. Turkcell’in yeni ödeme platformu Paycell’i kullananlar artık Shell’in 42 istasyonunda araçlarından inmeden yakıt ödemelerini yapabiliyorlar. Her model telefondan ve internete bağlanmaya gerek kalmadan, sadece cep telefonuna gelen mesajı onaylayarak ödeme imkânı sunan bu uygulamayı kullananlar, saniyeler içinde kredi kartından ödeme yapıp yakıtlarını alarak zaman kaybetmeden istasyondan ayrılabiliyorlar.

Öte yandan Shell&Turcas , başta otomotiv olmak üzere inşaat, madencilik, enerji üretimi, demir-çelik ve genel imalat gibi kullanım alanlarında müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli madeni yağ ürünlerinin satışı ve pazarlamasını da gerçekleştiriyor. Helix, Rimula motor yağlarının yanı sıra, Tellus, Omala ve Gadus markalı endüstriyel yağ ve gresleri de şirketin madeni yağ portföyünde bulunuyor. Shell dünyada sekiz tesiste baz yağları üretiyor ve madeni yağ üretmek için 50’den fazla tesiste baz yağ ile katkı maddelerini harmanlıyor. 100'den fazla ülkede madeni yağ dağıtımı ve satışını gerçekleştiriyor. Shell, 2015 yılında Ar-Ge çalışmalarına yaklaşık 1.1 milyar dolar yatırım yaptı. PurePlus teknolojisi ile üretilen Shell Helix Ultra’nın Türkiye lansmanı da 2014 yılında gerçekleştirildi. Shell Helix Ultra, yeni nesil ve son teknoloji ile üretilen motorların ihtiyaçlarına uygun aktif temizleme teknolojisi ile tasarlandı.

Küresel pazarda Shell’in madeni yağlar tedarik zinciri organizasyonunda 3 bin uzman çalışıyor. Shell’in ABD, Almanya, İngiltere, Hollanda ve Japonya’da madeni yağ konusunda uzmanlaşmış araştırma laboratuvarları bulunuyor. Bu laboratuvarlarda çalışan yaklaşık 200 bilimadamı ve madeni yağ mühendisi, her yıl milyonlarca kilometrelik saha denemeleri gerçekleştiriyor. Shell küresel ölçekte madeni yağ, baz yağ ve gres alanlarında 150’den fazla patente ve 3 bin ekipman üreticisinin tavsiye ve onayına sahiptir. Shell; Ferrari, Hyundai, Daimler, BMW, Ducati, Komatsu, Warstila, ZF, Schaeffler gibi markalara ürün tedarik ediyor.
Shell dünyada 20’den fazla ülkede, 5.000’den fazla müşterisine otomotiv, inşaat, taşımacılık, madencilik, petrol arama ve üretim ile şehir içi deniz taşımacılığı gibi farklı iş alanlarında endüstriyel tüketime yönelik yakıtlar tedarik ediyor.Temel amacı toptan akaryakıt müşterilerine yakıt tasarrufu sağlamak için tasarlanan Shell FuelSave Diesel gibi kaliteli ürünler temin ederek, ağır vasıta ve iş makinelerinde maliyetlerini azaltmalarına yardımcı olmaktır. Shell, dizel ve benzinli tüm araçlarda yakıt verimliliği sağlayan Shell FuelSave Tasarruf Yakıtları ile gelişmiş bir tasarruf formülü sunuyor. Türkiye’de de her noktaya yakıt tedarik edebilecek güçlü bir tedarik zinciri ve bayi ağına sahip olan Shell & Turcas, bayileriyle birlikte çalışarak hem global tecrübesini kendileriyle paylaşıyor, hem de onların yerel tecrübelerinden faydalanarak müşterilerine daha fazla değer katıyor. Konusunda uzman, müşteri ihtiyaçlarını bilen aktif saha satış ekibiyle iş ortaklarını; onların gelişimine eğitimler ile katkıda bulunuyor.

Shell & Turcas, Türkiye’de filolar için geliştirilmiş pazar lideri yakıt yönetimi uygulaması olan Shell Taşıt Tanıma Sistemi (TTS) ile kullanıcılarına filo takibinde tam kontrol imkanı sunarken, yaygın hizmet ağı ve ödeme kolaylığı gibi avantajlarla ticari filo yönetimini daha kolay hale getiriyor. 1996 yılında Türk akaryakıt sisteminde bir ilk olarak kullanıma sunulduğundan itibaren bu alanda lider olma özelliğine sahip olan Shell TTS’nin kullanıcıları için hayatı kolaylaştırdığı alanların başında ödeme kolaylığı, yakıt ve zaman tasarrufu, tüketim ve harcamaların kontrolü gibi cazip avantajlar geliyor. Shell Taşıt Tanıma Sistemi, bugün Türkiye’nin dört bir tarafındaki yaklaşık 20.000 firma, 500.000’i aşkın araç tarafından kullanılıyor. Online sistem bağlantısı ile sürekli iletişim, etkin ve pratik filo yönetimi imkanı sunan geniş hizmet ağı sayesinde, filo sahipleri tüm Türkiye’ye yayılmış 1000’i aşkın Shell akaryakıt istasyonunda bulunan bu hizmetten yararlanabiliyor. Bu sene 20’inci yaşını kutlayan Shell Taşıt Tanıma Sistemi yeni filo takip ürünü Shell FiloPlatform ile filo yönetiminde gerçek kontrol sağlamayı ve müşterilerine değer katan bir iş ortağı olmayı vaadediyor.